Wikia

Zuster Smurf

Zuster Smurf is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smurfin denkt dat haar nieuwe jurk niet gewaardeerd wordt en loopt het dorp uit. Ondertussen speelt een zesjarig meisje genaamd Laura een zogenaamde picknick met een verzonnen prinses, die niet echt bestaat. De twee grote broers van Laura komen aangelopen en lachen Laura uit. Dan gaan ze weer verder met waar ze mee bezig waren: riddertje spelen. Ondertussen loopt Smurfin door het bos en hoort Laura huilen. Smurfin en Laura maken kennis met elkaar en kunnen het goed met elkaar vinden. Als haar broers terugkomen naar de plek waar Laura was, is ze nergens te bekennen. Ze besluiten het bos in te gaan om haar te zoeken. Terwijl Laura en Smurfin door het bos lopen, zien ze opeens een eenzaam huisje. Ze benoemen dit huisje tot hun geheime plek. Ze maken het samen schoon, richten het in en maken lol. Als al het werk gedaan is, komt er plots een boosaardige heks binnen. Smurfin en Laura schrikken, en vooral van de grote hond die de heks bij zich heeft. Smurfin zegt dat Laura en zij gerust wel weer weg willen gaan, maar de heks laat ze blijven. Smurfin en Laura worden volgens de heks voortaan haar huisslaafjes. Ondertussen zoeken Laura's broers naar hun zusje, maar kunnen haar niet vinden en gaan naar hun vader, om te vertellen dat Laura zoek is. Ondertussen roept Grote Smurf alle Smurfen bij elkaar om te vragen of één van hen Smurfin heeft gezien, maar niemand heeft haar gezien. Grote Smurf zet een zoekactie op touw. Ondertussen is het al avond geworden en laat de heks Smurfin en Laura overnachten in een donker hol met een luik erboven die open en dicht kan. En de Smurfen lopen intussen door het bos, en zien daar mensen met fakkels die zoeken naar een zekere Laura. Wat ze niet weten, is dat die mensen die Laura met Smurfin nu gevangen zit bij de heks. De mensen zijn namelijk Laura's broers en haar vader. Grote Smurf vermoedt dat Smurfin zeker gekidnapt zal zijn met dat mensenmeisje. Ze lopen in de richting van het huisje van de heks. Laura's vader en de twee broers lopen ook naar het huis. De hond van de heks, die voor het huis aan een paal vastzit met een ketting, begint te blaffen. Smurfin en Laura zijn ervan overtuigd dat ze gered worden. De heks doet open en Laura's vader vertelt dat ze een verdwaald kind zoeken. De heks zegt dat er geen verdwaald kind bij haar in huis is. Smurfin zegt, vanuit het donkere hol, dat zij en Laura hulp nodig hebben. Laura's vader vraagt zich af wat dat was, maar de heks zegt dat haar kamer vol zit met ratten. Laura's vader en broers lopen weer weg. Grote Smurf zegt dat dat zonet de stem van de Smurfin was. Hij probeert het huisje stiekem binnen te komen, gevolgd door de andere Smurfen. Brillie trapt per ongeluk op een tak en zo wordt de hond weer wakker. De Smurfen vluchten een boom in. Ondertussen hebben de broers van Laura hun vader niet gevolgd omdat één van de broers de stem hoorde van een zekere 'elf' (in werkelijkheid de Smurfen), en hij wedt dar Laura daar ook zit. Ondertussen glippen de Smurfen via de schoorsteen het huisje van de heks binnen. De broers hebben de Smurfen gezien, en denken nog steeds dat ze 'elfen' zijn. De broers besluiten ook via de schroonsteen naar binnen te gaan. Ondertussen proberen zowel de Smurfen als Smurfin en Laura het luik te openen. Laura en Smurfin hebben intussen echter van oude rotzooi in het hol een berg gemaakt waardoor ze kunnen ontsnappen als het luik geopend is. Ondertussen zitten Laura's broers vast in de schoorsteen. Ze worden echter betrapt door de heks. Ondertussen weten de Smurfen, Smurfin en Laura het luik te opnenen. De heks heeft Laura's broers intussen naar beneden kunnen halen en wil ze er eens flink van langs geven, maar Laura houdt haar tegen. Samen met de Smurfen rennen Laura en haar broers het huisje uit, maar hun weg wordt geblokkeerd door de hond van de heks, maar die weten de Smurfen af te leiden door lekker eten. Laura wordt met open armen ontvangen door haar vader, en zegt dat zij en haar broers gered werden door de Smurfen. Haar vader weet niet zeker of de Smurfen bestaan, maar zegt dat, als ze bestaan, Laura ze heus nog wel een keer terugziet. De Smurfen zijn opeens verdwenen, maar later ziet Laura de Smurfen zwaaien vanaf een struik. Ze zwaait terug.

Cast (NL)Edit

  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Laura - ?
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten