Wikia

Wie gaat ermee vliegeren? is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

Knutselsmurf heeft vliegers gemaakt en gaat met de Smurfjes vliegeren op een open plek in het bos. Wanneer ze aan het vliegeren zijn worden ze gezien door Gargamel. Gargamel krijgt de vlieger van Natuursmurf op zijn hoofd en ziet Vlindy, de vlinder van Natuursmurf. Gargamel vangt Vlindy en keert huiswaarts. Later bevrijden Knutsel en de andere drie Smurfjes Vlindy door Gargamel bang te maken met een draak-vlieger. Knutsel en de Smurfjes rennen weg en komen bij een gat. Doormiddel van een vlieger kunnen ze veilig landen. Gargamel denkt dat hij dit ook kan met een vlieger, maar valt gelijk naar beneden als hij van de grond af is. Later heeft Gargamel zich verkleed als vogel en denkt zo te kunnen vliegen. Later stelen enkele beren de vliegers van de Smurfjes. Gargamel vliegt op de vliegers af en denkt dat dat de Smurfjes en Knutsel zijn, maar het zijn beren die hem er eens flink van langs geven. Wanneer Gargamel wegrent, zien enkele boogschutters hem gaan en denken dat het een waterhoen is. Ze schieten pijlen naar hem toe. Ondertussen zijn de Smurfjes en Knutselsmurf weer terug in het dorp. De Smurfen geven een feest omdat ze weer veilig zijn teruggekomen. Ondertussen komt Gargamel bij de smid en laat de pijlen weghalen. Het doet erg zeer bij hem.