Wikia

Vrouwe Fortuna is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel is in het bos bezig met vallen zetten voor de Smurfen. Op dat moment komen Smurfin en de Smurfjes erop af lopen. Gargamel zegt tegen Greintje dat hij nu moet trekken. Zijn leerling twijfelt, maar de tovenaar zegt dat hij het echt moet doen. Greintje trekt toch maar, maar Gargamel staat zelf op de val en komt dus zelf in de problemen. De wandelende Smurfen ontdekken Gargamel en rennen weg. Greintje en Azraël zitten Gargamel intussen uit te lachen, maar ze liggen zelf ook op een val. Wanneer Gargamel naar beneden valt, komen Azraël en Greintje vast te zitten. Nu is het de beurt aan de tovenaar om te lachen. Later zitten Gargamel, Azraël en Greintje in hun kasteel. In het verband. Greintje heeft een idee: ze moeten gaan naar Vrouwe Fortuna! Ondertussen is Knutselsmurf in het dorp bezig met een windmolen. Intussen gaat Gargamel naar het huis van Vrouwe Fortuna. Maar Vrouwe Fortuna wil hem er niet in laten. Wanneer er een muis uit haar huis komt gelopen, zegt Gargamel dat hij een kat heeft, Azraël. Vrouwe Fortuna haat muizen. Gargamel zegt dat als Vrouwe Fortuna gaat draaien dat Azraël dan van haar is. Vrouwe Fortuna draait het wiel, wanneer ze het wiel draait zal er van alles goed of fout gaan in het Smurfendorp. Het gaat fout in het Smurfendorp. Knutsel slaat per ongeluk met zijn hamer op zijn vinger, en Brilsmurf komt terecht in Smulsmurf's taart. Dan vraagt Gargamel of hij ook mag draaien, maar dat mag niet. Dan doet Gargamel een doek over Vrouwe Fortuna's gezicht. Greintje bindt die vast. Dan gooit Gargamel haar in een stille ruimte en doet de deur dicht. Nu kan hij draaien. Hij zorgt ervoor dat de Smurfen grote ellende krijgen. Greintje vraagt of hij ook mag draaien, maar Gargamel antwoordt "Nooit niet!". Dan gaat Gargamel de Lolsmurf ellende bezorgen. Wanneer Lolsmurf een strikje op één van zijn cadeautjes wil doen, ontploft het en stort zijn huis in. Dan komt er onweer. Knutsel's windmolen vliegt hierdoor in de fik en gaat stuk. Enekele Smurfen raken gewond. In Vrouwe Fortuna's huis is Gargamel heel erg blij. Hij kan zich wreken! Dan worden Gargamel en Greintje moe en ze gaan slapen, in het huis van Vrouwe Fortuna. Ondertussen in het dorp zoekt Grote Smurf in zijn toverboek naar Vrouwe Fortuna. Hij weet wie nu achter deze ellende zit: Gargamel. Gargamel heeft een groot misbruik gemaakt van Vrouwe Fortuna's toverwiel. Grote Smurf en enkele Smurfen gaan naar Vrouwe Fortuna's huis. Greintje ontdekt de Smurfen en maakt Gargamel wakker. Gargamel wordt kwaad. De Smurfen zien Vrouwe Fortuna in de gevangenis zitten. Ze zegt dat Gargamel helemaal boven is. De Smurfen klimmen naar binnen. Vrouwe Fortuna doet de deur open, maakt het toverwiel kapot en loopt boos naar Gargamel. Gargamel maakt dat hij wegkomt en springt samen met Greintje en Azraël uit het raam. Ze komen terecht in het water. Later, als Gargamel weer terug is in zijn kasteel, krijgt hij zelf alle ellende. Zo vliegt zijn kasteel in de fik en maken hij, Azraël en Greintje dat ze wegkomen. Maar de brug stort in en ze vallen en de modder. Gargamel zegt dat het zijn geluksdag is omdat hij niet regent, maar dan begint het toch te regenen.

Cast (NL)Edit

  • Vrouwe Fortuna - ?
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Lolsmurf - Dieter Jansen