Wikia

Voorspelbare Smurfen

Voorspelbare Smurfen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen zijn druk bezig met hun boten maken voor een geweldige racewedstrijd. Klungelsmurf besluit om de Smurfen een handje te helpen, maar dit gaat helemaal fout. Op den duur gaan de Smurfen klagen bij Grote Smurf en Opasmurf. Grote Smurf maakt ze kalm en zegt dat Klungel alleen maar wil helpen. Later is Klungel weer van plan te gaan helpen, maar dit weigeren de Smurfen. Klungel wordt verdrietig. Grote Smurf stelt voor dat Klungel zijn eigen boot gaat bouwen. Dat vind Klungel zo'n slecht idee niet. Hij gaat meteen aan de slag. Ondertussen is Gargamel weer druk bezig met zijn nieuwe plan om de Smurfen te vangen. Hij irriteert zich ondertussen ook behoorlijk aan Greintje. Hij gaat afvast naar het meer waar de Smurfen hun race gaan houden. Klungel's boot slaat ophol en hij vliegt het water in. Per ongeluk wordt Twijfelsmurf ook meegenomen. Ze botsten tegen Grote en Opa op en Opa komt bij Smurfin en Grote bij Potige Smurf. Klungel en Twijfel hebben al een behoorlijke voorsprong, maar ondertussen blijft hun boot vastzitten en halen de andere Smurfen hen in. Het gaat mis bij Gargamel en hij vliegt in het net. Hij probeert de langskomende Smurfen te grijpen, maar Opa slaat met zijn stok op Gargamels hand. Twijfel en Klungel komen los en Gargamel probeert ze te vangen, maar het lukt niet. Eigenlijk hoort Luilaksmurf de prijs te krijgen, maar omdat Klungel zo dapper is krijgt hij de prijs.

Cast (NL)Edit

  • Twijfelsmurf - Robert Delhez
  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer
  • Droomsmurf - Angélique de Boer