Wikia

Verkleumt en versmurft

Verkleumt en versmurft is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten. In deze aflevering maakteKleermakersmurf zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Speurdersmurf wordt wakker een zonnige en smurfige morgen. Maar al gauw voorspelt hij een vroege winter. Hij vertelt het bericht snel aan de andere Smurfen, maar niemand gelooft Speurder's voorspelling. Later trekt hij ook een dikke winterjas aan. Al snel wordt hij uitgelachen door een stel Smurfen die met een bal zitten te spelen, waaronder Lolsmurf en Smurfin. Maar dat nemen ze terug op de volgende morgen. Er ligt een dik pak sneeuw en Speurder heeft pret terwijl de anderen moeten sneeuwscheppen. Bange Smurf heeft de winterjas van Speurder aan, maar die gaat stuk doordat ze erom gingen ruzieën. Later worden alle Smurfen behalve Speurdersmurf ziek en krijgen de besmettelijke ziekte Smurfmonia. De Smurfen krijgen en idee als ze naar Slonssmurf kijken. Bij Slonssmurf steken de tenen bij de broek uit. Ze knippen elk een stuk van hun broek af, Kleermakersmurf brijdt er een nieuwe winterjas van, Speurder doet hem aan en Speurders nieuwe avontuur kan beginnen. Hij moet naar een hoge berg gaan waar een ingrediënt van een geneesdrankje zit. Als hij daar is komt hij Gargamel en Azraël tegen, maar die verliest hij weer snel uit het oog. Uiteindelijk slaagt hij en alle Smurfen genesen. De volgende dag voorspelt Speurder een hele warme dag.

Cast (NL)Edit

  • Speurdersmurf - Peter van Hoof
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Bange Smurf - Peter van Hoof
  • Kleermakersmurf - Arnold Gelderman
  • Slonssmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Azraël - Frans van Dusschoten