Wikia

Vergeet-me-Smurf

Vergeet-me-Smurf is een aflevering uit Seizoen 3. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De lente is wel érg vroeg dit jaar. Zo zit er, door dat er sneeuw van de bergen is gesmolten en in de rivier is gestroomd, te veel water in de rivier en staat de dam dus op springen. Grote Smurf en Hippe Smurf kijken ernaar. Wanneer ze een trilling voelen, moet Hippe snel Knutselsmurf halen. Ondertussen beklimmen Smurfin, Zieke Smurf en Brilsmurf een berg. Wanneer ze ontzettend hoog zijn, zien ze dat een topje van de berg boven de sneeuw uitsteekt. Dan zakt Brillie plotseling in de sneeuw. Smurfin en Zieke proberen hem eruit te trekken. Dit lijkt te lukken, want ze zien Brillie's hoofd alweer naar boven steken, maar dan valt hij er toch weer in. Maar het lukt Smurfin en Zieke toch om Brilsmurf te redden. Dan skiën ze weer van de berg af. Ondertussen staan Knutselsmurf en Boerensmurf in Boeren's moestuin. Dan komt Hippe met het bericht dat de dam op springen staat. Knutsel gaat meteen mee met Hippe. Ondertussen knalt Brilsmurf tijdens het skiën tegen een boomstronk aan. Hij belamt bij Smurfin op een boomstam. Brilsmurf zegt tegen Smurfin dat de winter wel erg vroeg is dit jaar. De sneeuw onder de boomstam begint te smelten en de boomstam rolt naar beneden. Brillie en Smurfin proberen te blijven staan op de stam. Het lukt ze om te blijven staan. Ze belamden in een struik vol met bloemen. Ze ruiken aan de bloemen en daardoor beginnen ze dingen te vergeten. Ze weten bijvoorbeeld niet meer wie Grote Smurf is. Ze weten ook niet meer wie ze zelf zijn. Zieke Smurf is er intussen bijgekomen en vindt dit raar. Ondertussen heeft Knutsel een luik op de dam gemaakt, zodat de dam niet meer op springen staat. Ondertussen lopen Brillie, Smurfin en Zieke verder. Maar dan duikt Azraël op. Zieke Smurf duikt weg, maar Smurfin weet niet meer dat Azraël gevaarlijk is en lokt hem. Dan laat Smurfin Azraël de geur van de bloemen ruiken. Azraël begint ook alles te vergeten. Later komen Brillie, Smurfin en Zieke aan bij de dam, waar de Smurfen zitten te werken. Knutselsmurf zegt dat ze mee moeten helpen met het bouwen van de dam, maar Brillie en Smurfin weten niet wat dat is. Dan laten ze Knutsel ook aan de bloemen ruikt, hij vergeet alles. Dan spreekt hij de onvergetelijke woorden: "Wil weten. Wie eigenlijk? En wat moet-ie dan weten?". Ook vele andere Smurfen ruiken aan de bloemen en beginnen alles te vergeten. Zieke Smurf, die niet alles vergeten is, rent naar Grote Smurf. Die loopt hem al tegen het lijf. Ze botsen tegen elkaar op. Zieke zegt wat er allemaal is gebeurd. Daar komen de andere Smurfen aan, die alles zijn vergeten. Grote vraagt aan Smurfin wat er is gebeurd. Die weet het niet, maar beidt Grote een bloem aan om te ruiken hoe lekker de geur is. Zieke waarschuwt Grote niet te ruiken, maar toch doet Grote het, Hij begint ook alles te vergeten. Zieke zegt tegen Grote dat het dorp in groot gevaar is, maar Grote weet niet meer wat een dorp is en wat gevaar is. Dan rent Zieke naar Moeder Natuur, die ook in het bos is. Zieke vertelt Moeder Natuur wat de Smurfen net is overkomen. Moeder Natuur zegt dat de Smurfen geroken hebben aan Vergeet-me-Bloemen. Dan tovert Moeder Natuur het weer winter. De lente was té vroeg gekomen dit jaar. Nu het weer winter is, en de Vergeet-me-Bloemen slap worden, weten de Smurfen alles weer. Het begint ook weer te sneuuwen. Het water is ook bevoreren. De Smurfen beginnen ziek te worden van de winter. Allemaal liggen ze op bed en Zieke Smurf moet ze verzorgen.

Cast (NL)Edit

  • Zieke Smurf - ?
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Moeder Natuur - Corry van der Linden
  • Azraël - Frans van Dusschoten