Wikia

Symfonie in C-Smurf is een aflevering uit seizoen 1.

HoofdrollenEdit

  • Grote Smurf
  • Smurfin
  • Muzieksmurf
  • Gargamel
  • Azraël
  • Lolsmurf
  • Brilsmurf
  • Potige Smurf
  • Knutselsmurf
  • Smulsmurf

VerhaalEdit

De Smurfen maken muziekinstrumenten voor een orkest 'Symfonie in C-Smurf' met Grote Smurf  als dirigent. Als Muzieksmurf op zijn trompet begint te spelen zijn de andere Smurfen boos op hem. Zijn muziek klinkt afschuwelijk voor hen. Hij mag andere instrumenten bespelen, maar maakt daar ook valse muziek mee. Muzieksmurf mag niet meedoen in het orkest en gaat het bos in. Hij speelt in zijn eentje op zijn trompet. Gargamel ontdekt hem en verkleedt zich als fee. Hij geeft aan Muzieksmurf een toverinstrument. Met dit instrument zou Muzieksmurf heel mooie muziek kunnen maken. Ongemerkt volgt Gargamel de smurf naar het Smurfendorp. Als Muzieksmurf het instrument bespeelt in het Smurfendorp vallen alle Smurfen plots neer. Dan duikt Gargamel op. Muzieksmurf ontdekt dat het instrument van hem komt. Hij rent snel het bos in, gevolgd door Gargamel. Hij probeert de smurf te vangen. Hij wordt moe en geeft op. Terug in het dorp probeert Muzieksmurf de andere Smurfen weer wakker te krijgen. Hij gaat naar Gargamel's huis voor een tegenmiddel. Gargamel probeert hem weer te vangen. De Smurf speelt op het toverinstrument. Gargamel stopt zijn vingers in zijn oren. Hij rent achter de smurf tot hij van een boomstam over een ravijn valt. Muzieksmurf wil op het instrument spelen terwijl Gargamel zich aan de stam vasthoudt. Hij doet het echter niet en rent weer naar Gargamel's huis. Er is echter geen tegenmiddel. Boos gooit Muzieksmurf het toverinstrument in de open haard. Terug in het dorp is hij verdrietig. Hij speelt op zijn trompet als eerbetoon aan de Smurfen. Plots worden alle Smurfen weer wakker. Muzieksmurf doet het hele verhaal en vraagt of hij mag meespelen in het orkest. Later kunnen de Smurfen toch hun 'Symfonie in C-Smurf' spelen, ondanks de valse noten van Muzieksmurf. Alle Smurfen hebben immers oordopjes in.