Wikia

Stuiterende Smurfen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Wanneer enkele Smurfen op bezoek zijn bij Moeder Natuur, krijgt Klungel een zaad voor een boom met sap waarmee je kan stuiteren. Later komen de Smurfen die bij Moeder Natuur zijn geweest in het bos, maar de Smurfen zaadjes planten. Klungel, die de zaad in zijn hand heeft, struikelt. De zaad vliegt uit zijn handen en valt in een bekertje met een magisch drankje, dat Knutsel in zijn hand heeft. Het bekertje valt op de grond en er groeit een boom waaraan het sap hangt. Het sap wordt algauw populair bij de Smurfen. Ze smeren het aan de onderkant van hun broekjes en even later stuiteren heel wat Smurfen. Grote Smurf kijkt raar op als hij dit ziet, maar algauw vertellen de Smurfen hem over het sap. Later smeert Knutsel sap aan de onderkant van broeken van Smurfen die nog geen sap aan hun broek hadden. Klungel wilt dit ook, maar Knutsel verbiedt Klungel echter om sap te krijgen. Dit kan voor veel problemen zorgen - het kan Klungel nog onhadiger maken dat hij al is. Klungel is teleurgesteld. Ondertussen plukken enkele Smurfen Smurfbessen. Door het sap aan hun broek kunnen ze nog hoger komen, dus ook meer Smurfbessen plukken. Wat ze niet weten, is dat Gargamel op de loer ligt. Gargamel laat zich zien en de Smurfen maken dat ze wegkomen. De Smurfen weten over een gat heen te springen, waar Gargamel vervolgens in valt. Als hij er weer uitkomt, ziet hij de Smurfen met het sap bezig. Dit brengt de tovenaar op een idee. Ondertussen ontdekt Grote Smurf dat het sap ook gevaarlijk kan zijn. Hij zegt dat het sap voor eeuwig aan je voeten kan blijven zitten. Ondertussen is niemand bij de bak met sap. Klungel wil het sap ook aan de onderkant van zijn broek smeren, maar hij valt in de bak met sap. Grote Smurf en Knutsel hebben gezien wat Klungel uitspookte. Als Klungel weer uit de bak komt, stuikelt hij, en zo stuitert hij door het hele dorp heen. Uiteindelijk valt Klungel in een put en komt hij er weer uit. De Smurfen zetten Klungel op een kruk met zijn stenenverzameling in zijn hand, zodat hij niet voor meer problemen kan zorgen. De Smurfen vrezen dat Klungel voor eeuwig zo moet blijven zitten. Ondertussen smeert Gargamel ook wat sap aan zijn schoenen. Ondertussen moet Klungel niezen, waardoor hij van zijn stoel afvalt en weer door het dorp stuitert. Hij stuitert het dorp uit en wordt gevangen door Gargamel. Gargamel vangt ook heel wat andere Smurfen die zaten toe te kijken. Later is Gargamel weer terug in zijn kasteel. Klungel kan doormiddel van het sap zijn hand lang maken en pakt de sleutel van de kooi waarin de Smurfen gevangen zaten. Gargamel merkt het en trekt aan de steutel. De andere Smurfen helpen Klungel met trekken aan de sleutel. Uiteindelijk wint Gargamel en trekt Klungel uit de kooi. Gargamel wordt duizelig en valt in zijn bak met sap. Nu stuitert hij ook door het kasteel, net als Klungel, die ook nog steeds de sleutel in zijn hand heeft. Klungel komt dichtbij de kooi omhoog en Potige pakt de sleutel. Gargamel en Azraël stuiteren het kasteel uit en stuiteren door het bos. Later tovert Moeder Natuur de boom met sap om tot een normale boom. De Smurfen verliezen het sap aan de onderkant van hun broeken en Klungel wordt ook weer normaal. De Smurfen maken zich zorgen over Gargamel die door het bos stuitert, maar Gargamel is intussen al stuiterend aangekomen op de Noordpool.

Cast (NL)Edit

  • Boerensmurf - Stan Limburg
  • Kleermakersmurf - Dieter Jansen
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Moeder Natuur - Corry van der Linden
  • Azraël - Fred Butter