Wikia

Stop en smurf de rozen is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Chloorhydris rijdt door het bos en alle van de liefde dat is in de lucht is ziek. Ze besluit die liefde te vernietigen door Laconia de boself te vangen en haar toverstaf te betoveren zodat het bloemen doodt in plaats van dat ze bloeien. Grote Smurf en Natuursmurf worden gevangen samen met Laconia wanneer een speciaal soort Leeuwebek. Chloorhydris betovert de toverstok van Laconia. Grote Smurf en Natuursmurf zien dat wanneer Chloorhydris de toverstok gebruikt en de bloemen doodt. Dit doodt Laconia ook, want bloemen zijn haar leven. Chloorhydris doodt alle bloemen, dus ook die van Smurfin. Smurfin en een paar andere Smurfen lopen later door het bos en zijn allemaal dode bloemen. Brillie ziet in plant die nog levend is, maar dit is een valse plant van Chloorhydris. Brillie gaat voor de plant staan en lopen zaniken, maar hij wordt door de plant opgezogen. De andere Smurfen worden ook opgezogen. Ze komen terecht bij het kasteel van Chloorhydris en zien een bewusteloze Laconia en Grote Smurf en Natuursmurf in een glazen kooi. De Smurfen proberen uit de bloem te klimmen. Ze moeten tegen een zware wind in lopen, maar toch slagen ze erin. Smurfin ziet dierenvriendjes van Natuursmurf en vertelt aan hen dat Laconia, Grote Smurf en Natuur in paniek zitten. De Smurfen en de dierenvrienden, die graag willen helpen, laten zich opnieuw opzuigen door de plant. De Smurfen komen binnen bij Chloorhydris en Natuurs dierenvriendjes jagen Chloorhydris weg. De Smurfen bevrijden Grote, Natuur en Laconia. De Smurfen zien dat de rode plant nog leeft en Grote Smurf pakt een veer en kriebelt de neus van de plant waardoor die moet niezen.

Laconia wordt vastgehouden door enkele Smurfen. Grote Smurf brengt Laconia terug naar het bos en maakt de toverstaf weer de oude. Natuursmurf laat alle dode bloemen weer tot leven komen en Laconia opent haar ogen weer. Wanneer elke dode bloem is hersteld, komt Laconia langzaam terug tot leven en bedankt Natuursmurf voor de hulp.

Cast (NL)Edit

  • Chloorhydris - Lucie de Lange
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw