Wikia

Smurfenstreken

Smurfenstreken is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Drie Smurfen zijn in het bos opzoek naar Mopper. Ze denken dat Gargamel hem heeft gevangen en kijken bij de tovenaar door het raam. Ze denken dat hij niet thuis is, maar niet veel later staat de tovenaar achter hen en grijpt ze. Door dat Azraël een experiment van Gargamel verknoeit valt de kooi met Smurfen uit het kasteel. Het deurtje gaat open en de Smurfen rennen er snel uit. Gargamel heeft echter al een nieuw plan om de Smurfen te vangen. Ondertussen is Moppersmurf bij Grote Smurf. Mopper is ziek en Grote Smurf zegt dat het overgaat als Mopper wat vrolijker doet. De drie Smurfen komen bij Grote Smurf binnen en vertellen dat ze bij Gargamel naar Moppersmurf zochten, en Gargamel hen heeft gegrepen. Ze zijn net uit Gargamels greep ontsnapt. Grote Smurf zegt dat hij hen nog zo heeft gewaarschuwd om niet naar Gargamel te gaan. Potige Smurf zegt dat hij het vermoeden heeft dat Gargamel iets ergs van plan is. Ondertussen vinden Muzieksmurf en Smurfin een toverboek van ene Tovenaar Smurf. Terug in het dorp laten ze dit boek aan Grote Smurf zien, die er, net als de andere Smurfen, erg verbaasd over is. Grote Smurf ziet er een kaart in die wijst waar de Tovenaar Smurf is, hij is in een grot erg ver van het Smurfendorp. De Smurfen willen de Tovenaar Smurf graag ontmoeten en gaan naar de grot toe. Na een lange reis zijn ze er eindelijk aangekomen. Ze zien de Tovenaar Smurf. Hij is helemaal zwart. Grote Smurf komt iets dichterbij en begint te praten met de Tovenaar Smurf. Dan wenkt de Tovenaar Smurf ook de andere Smurfen om dichterbij te komen. Wat de Smurfen echter niet weten, is dat dit een list is van Gargamel. Hij speelt de Tovenaar Smurf doormiddel van een toverspreuk. Wanneer de andere Smurfen dichterbij komen, valt er ineens een kooi op hen. Dan laat de Tovenaar Smurf zien wie hij echt is: Gargamel. Hij bint Grote Smurf vast boven vuur. Hij dreigt hem in het vuur te gooien. Hij zal dit niet doen als de Smurfen hem naar hun dorp leiden. Eerst stribbelen de Smurfen tegen, maar later doen ze het toch maar. Halverwege hun reis komen ze de Tovenaar Smurf weer tegen. Hij zegt dat hij de echte Tovenaar Smurf is en vangt Gargamel in drijfzand. Gargamel doet nog steeds brutaal tegen de Tovenaar Smurf, dus laat hij ook bomen leven en op hem afkomen. De Smurfen zijn erg onder de indruk van de spreuken van de Tovenaar Smurf en vragen waar Grote Smurf is. En dan zien ze dat het Grote Smurf was die de Tovenaar Smurf speelde. De Smurfen vragen aan Grote Smurf hoe hij al die spreuken kon. Grote Smurf zegt dat hij het niet alleen deed. Hij kreeg hulp van een heleboel Smurfen. Later voelt Moppersmurf zich weer niet goed. Grote Smurf zegt dat Mopper teveel zijn best deed om vrolijk te doen.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten