Wikia

Smurfensoep is een aflevering uit Seizoen 1. Het is gebaseerd op het gelijknamige stripverhaal Smurfensoep. In dit verhaal maakt Bolle Gijs zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel krijgt bezoek van een hongerige reus (oger), genaamd Bolle Gijs. Hij eet de hele voorraad van Gargamel op en heeft nog steeds honger. Hij wil zelfs Azraël opeten. Dit vindt Gargamel geen goed idee. Gargamel stelt voor om Smurfensoep voor hem te maken. De Smurfen horen dit en waarschuwen Grote Smurf. Hij zegt dat niemand het dorp kan vinden zonder een Smurf te volgen. Smurfin verkent het bos via de lucht op een ooievaar. Bolle Gijs zoekt de weg naar het dorp en volgt de ooievaar. De Smurfen besluiten een welkomstfeest te geven voor Bolle Gijs. De Smurfen geven hem al hun voedsel. Bolle Gijs wil echter soep eten. De Smurfen maken de soep dan maar. Vijf Smurfen springen in de ketel. Grote Smurf leidt Bolle Gijs even uit het dorp. De vijf Smurfen springen uit de ketel en gooien Smurfenkleren in de ketel. Grote Smurf giet een tovermiddel in de soep. Bolle Gijs eet de soep op en verandert in een monster. Intussen is Gargamel op zoek naar het Smurfendorp. Na lang zoeken kan hij het vinden. De Smurfen zeggen dat Gargamel dat had moeten weten, waarop de kwade Bolle Gijs Gargamel verplicht hem weer normaal te maken. Hij probeert enkele van zijn toverspreuken. Het lukt hem niet om Bolle Gijs weer normaal te krijgen. Maar het is Grote Smurf die met de oplossing komt: een salsaparillablaadje. Na het eten ervan krijgt Bolle Gijs zijn normale uiterlijk weer. Hij heeft nog steeds honger. Bolle Gijs jaagt op Gargamel en Azraël.