Wikia

Smurfen die surfen is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

De Smurfen maken plezier aan het strand. Velen van hen surfen. Sassette vliegert en de vlieger valt op het hoofd van de neef van Gargamel. Sassette wordt meegetrokken en gepakt. Gargamels neef laat Sassette zien aan zijn neef Gargamel, die haar in donkere pot stopt. Gargamel en zijn neef zijn van plan de Smurfen te vangen door ze ijsjes te laten eten waar slaapmiddel inzit. Gargamel vermomt zijn neef tot een kabouter. Ondertussen duwt Azraël de pot waarin Sassette zit om. De deksel valt eraf en Sassette kan ontsnappen. Azraël probeert haar te achtervolgen, maar dat mislukt. Ondertussen komt de neef van Gargamel bij de Smurfen en zegt dat hij lekkere ijsjes heeft. De Smurfen komen meteen op hem af, maar Sassette verschijnt en zegt dat dat de neef van Gargamel is vermomd als kabouter. De Smurfen slaan hem en graven hem in met zand. Daarna laten ze hem één van zijn ijsjes opeten waardoor hij in slaap valt. De Smurfen gaan weer verder met plezier maken, maar dan duikt Gargamel zelf op. Hij probeert ze te vangen, maar slaagt er niet in. Hij valt in het water en wordt ontdekt door een stel vikingen, die vragen of hij iets zoek. Gargamel zegt dat hij de Smurfen zoekt, en de vikingen varen verder, zonder de Smurfen te vinden. De Smurfen zien Gargamel op de boot en lachen hem uit. Daarna gaan ze op een aparte manier golfen; Gargamels neef is het persoon waarop de bal moet worden geslagen.