Wikia

Smurf me geen bloemen is een aflevering van seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Terwijl Smurfin haar bloemen verzorgt ziet ze ogen die haar bespieden. Ze roept om hulp. Het is Luilaksmurf die een dutje probeert te doen. Later is Smulsmurf aan zijn eten bezig. Hij vindt Luilak in zijn kast en stuurt Luilak de deur uit. Nog later wil Klungelsmurf water uit de put halen. Hij schrikt wanneer plots Luilak in de putemmer ligt. Luilak gaat naar Grote Smurf om dit te vertellen en of hij geen drankje heeft om in slaap te geraken. Grote Smurf zegt hem dat hij er niets aan kan doen en dat Luilak meer aan sport en beweging moet doen. Luilaksmurf vindt dit niets voor hem. Dan komt Hippe Smurf bij Grote Smurf met een zieke plant. Luilak vertelt Brilsmurf dat hij niet kan slapen en Grote Smurf niets voor hem kan doen. Brilsmurf gaat dan bij Grote Smurf afluisteren aan zijn deur. Hij hoort Grote Smurf zeggen dat 'hij eerder had moeten komen en hij nog maar enkele dagen te leven heeft'. Brilsmurf is in paniek en vertelt het meteen de andere Smurfen. Grote Smurf is in zijn laboratorium echter bezig met de zieke plant van Hippe. Brilsmurf weet niet dat het over deze plant gaat. Alle Smurfen schrikken van het nieuws van Brilsmurf. Ze willen Luilak nog mooie momenten laten beleven. Die avond geven de Smurfen een feestje waarbij ze Luilak geschenkjes geven. Schildersmurf geeft hem een portret. Luilak vindt het vreemd dat zijn vriendjes zo lief zijn tegen hem. Hij vraagt hen waarom ze dit doen. Dan zegt Klungelsmurf dat het zijn laatste feestje is. Luilak denkt nu dat hij niet kan slapen omdat hij nog maar enkele dagen te leven zou hebben. Hij is verdrietig. De volgende dag wil hij echter nog wat uitdagingen aangaan die hij nooit eerder deed. Zo wil hij bergen beklimmen, wilde rivieren trotseren en wilde beesten temmen. De andere Smurfen vinden dit gevaarlijk en volgen hem. Intussen is Grote Smurf nog steeds bezig met de plant van Hippe, om de plant te genezen. Luilak beklimt een hoge berg. Hij bereikt de top. De andere Smurfen volgen hem maar rollen de berg af. Luilak glijdt snel de berg af. Hij vindt dit leuk. Vervolgens vaart hij met een bootje de rivier af, naar een waterval toe. De andere Smurfen volgen hem en proberen te voorkomen dat hij de waterval bereikt. Ze vallen van de waterval. Ook dit vindt Luilak leuk. Nu gaat hij nog een wild beest temmen. Luilak ziet een wilde stier op een wei staan en wil het beest uitdagen tot een gevecht. De Smurfen zien ook een koe staan. Ze wisselen de dieren en hangen grote horens aan de koe. Ze laten hiermee geloven dat Luilak het dier heeft kunnen temmen. Plots komt Grote Smurf. De Smurfen zeggen dat het Luilak's laatste dagen zijn. Brilsmurf vertelt dan dat hij het hoorde zeggen bij Grote Smurf thuis. Grote zegt dan dat het over de plant van Hippe gaat. Hij vertelt dat Luilak gewoon oefeningen moest doen. De Smurfen zijn nu heel blij. Plots valt de stier aan en rennen de Smurfen naar hun dorp. Luilak valt meteen in slaap.