Wikia

Smurf je andere wang is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is een smurfige morgen. Potige Smurf is aan het trainen en rent door het bos. Een vrouwlijke trol voelt zich ongelukkig door een rode stip op haar neus. Ondertussen wil Brillie de Smurfen iets vertellen. Lolsmurf gooit een klokhuis weg, en doet voor de grap Brillie's bewegingen na. Als Brillie bij dat klokhuis komt staan, en Lol hem nadoet, geeft Lolsmurf Brillie per ongeluk een schop. Brillie denkt dat het expres is en schopt Lolsmurf terug. Later is zegt Grote Smurf streng dat er niet geschopt mag worden. Brille, Lol, en de andere Smurfen beloven dat ze nooit meer iemand zouden schoppen. Ondertussen komt Potige bij de vrouwlijke trol. De trol vertelt dat ze een rode stip op haar neus heeft die haar zeer ongelukkig maakt. Ze zegt dat de stip weg zal gaan, als iemand haar een schop geeft. Potige twijfelt of hij haar een schop zal geven. Engelsmurf verschijnt en zegt dat Potige het niet moet doen. Aan de andere kant verschijnt Duivelsmurf die zegt dat Potige het wel moet doen. Potige geeft haar een schop. De trol is blij. Ze is van de stip af, maar de stip zit nu op Potige's neus. Potige wordt kwaad. Later vraagt hij aan Hippe Smurf of Hippe hem een schop kan geven. Hippe wil graag helpen, maar hij wil niet omdat Grote Smurf heeft gezegd dat je niet mag schoppen. Ook Lolsmurf en Smurfin willen helpen, maar ook zij mogen niet schoppen. Later is Potige bij Knutsel. Knutsel heeft misschien een idee om een machine te maken die Potige een schop kan geven. Duivelsmurf verschijnt en zegt tegen Knutsel dat hij het moet doen, maar dan verschijnt Engelsmurf die zegt dat het niet mag. Knutsel heeft Smurfin's hakken nodig voor de machine om Potige te helpen. Later klopt Knutsel bij Smurfin aan en vraagt of hij haar hakken mag lenen. Smurfin vindt dit wel goed. Later timmert Knutsel een machine die Potige kan helpen om van de stip af te komen. De machine is klaar en Knutsel laat hem zien. Potige staat voorop de machine. Een hak van Smurfin hangt aan een stok. Knutsel zet de machine aan. De machine geeft Potige een schop. Potige is van de stip af, maar nu heeft Knutsel de stip op zijn neus. Later zitten Knutsel en Potige op een brug. Potige zegt dat hij dacht dat hij gelukkiger zou worden zonder die stip op zijn neus. Maar nu Knutsel hem heeft, voelt hij zich nog ongelukkiger. Potige geeft Knutsel maar een schop om hem van de stip af te laten komen. Nu heeft hij weer de stip. Maar Knutsel voelt zich nu ook niet beter. Later gaan ze naar Grote Smurf. Die is hier niet blij mee. Het zal hem ook pijn doen, maar toch geeft Grote Smurf Potige een schop. Nu heeft Grote de stip. Grote zal het dorp moeten verlaten, en iemand moeten zoeken die de stip kan dragen. Als dit gebeurd is, zal hij terugkomen. Later hoort Grote Smurf de trol die de stip had huilen. De trol vertelt hem wat er is gebeurd. Grote Smurf geeft de trol een kus, en ze voelen zich allebei beter. Grote Smurf is van de stip af, en de trol heeft de stip ook niet op haar neus. De trol voelt zich dolgelukkig. Ook de Smurfen zijn blij. Als het later avond is, geven ze drie hoeratjes voor Grote Smurf. Ze zijn nu eindelijk van de stip af.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Engelsmurf - ?
  • Duivelsmurf - ?
  • Babysmurf - Corry van der Linden