Wikia

Smurf de Persen

Smurf de Persen is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Lolsmurf haalt een grap uit met Brillie, die het werkelijk niet grappig vindt. Ondertussen heeft Gargamel een uitvinding gemaakt om de Smurfen te vangen. Hij heeft een ding gemaakt met heel veel handen, die de Smurfen gemakkelijk kunnen vangen. Ondertussen gooien Sassette en Driftige Smurf Smurfbeien naar beneden, en Rustige Smurf vangt ze. Verslaggeversmurf schrijvt hier een verslag over. Hij houdt van verhalen over teamwork. Maar de ladder bij de bomen begint te wiebelen en Sassette en Driftige vallen naar beneden, bovenop Rustige. Maar dan duikt Gargamel op met zijn nieuwe uitvinding. Zijn handen kunnen de Smurfen grijpen. Potige Smurf lokt Gargamel en rent een boomstam in. Gargamel blijft grijpen in de boomstam. Terwijl de kale tovenaar dit doet, bindt Potige even de handen van de uitvinding aan elkaar. Gargamel zegt tegen Greintje dat hij moet helpen de handen uit de stam te krijgen. Greintje wil wel helpen. Potige maakt de handen weer los, en ze rollen om. De gevangen Smurfen zijn vrij. Terug in het dorp schijft Verslaggever een artikel over de redding. Dan gaat Verslaggever naar Gargamel om een nieuw artikel te beginnen. Hij staat bij het raam. Verslaggever wordt ontdekt door Gargamel. De tovenaar stopt hem in een kooi. Later lijkt Gargamel het goed te willen maken met de Smurfen, maar dit wil hij niet echt. Hij wil dat Verslaggever hem naar het Smurfendorp leidt. Verslaggever gelooft Gargamel en neemt hem mee naar het dorp. Maar dan blijkt het niet echt te zijn. Gargamel slaat zijn slag en vangt een boel Smurfen. Later is Gargamel weer in zijn kasteel. Dan blijkt Verslaggever Gargamel te helpen, maar Grote Smurf zegt dat Verslaggever goed weet wat hij aan het doen is. Dan spuit Verslaggever inkt in Gargamel's gezicht. Ook schopt Verslaggever een inktpot om en rent naar de kooi met Smurfen om ze te bevrijden. Gargamel beveelt Greintje en Azraël Verslaggever te pakken, maar die glijden uit in de inkt. Ze botsen tegen Gargamel op. Samen glijden ze verder en belameden in de kelder. De Smurfen, die intussen vrij waren gekomen, maken een torentje van zichzelf en Verslaggever doet de deur van de kelder op slot. De Smurfen zijn later veilig en wel in het dorp aangekomen.

Cast (NL)Edit

  • Verslaggeversmurf - Bas Westerweel
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Driftige Smurf - Angèlique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Wilde Smurf - Dieter Jansen
  • Lolsmurf - Dieter Jansen