Wikia

Sassette is een aflevering uit Seizoen 5. Het speelduur is 20 minuten. In de aflevering maakte Sassette haar debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Rustige Smurf, Driftige Smurf en Natuursmurf horen de Smurfin huilen. Smurfin is verdrietig omdat zij de enige vrouwlijke Smurf is. Driftige, Rustige en Natuur weten zich er eerst geen raad mee, maar als ze een toverspreuk van Gargamel stelen komt het misschien toch wel in orde. Ze maken een vrouwlijke Kleutersmurf: Sassette. Smurfin is blij, Grote Smurf boos. Want Sassette is net zoals Smurfin vroeger was. Sassette is gemeen, ziet er lelijk uit en is absoluut geen schatje. Met een tegengif weet Grote Smurf Sassette in een schatje te veranderen, maar de Smurfjes krijgen straf. Terwijl Sassette plezier heeft met Smurfin, moeten zij de hele was doen. En dat is absoluut geen pretje. Als Sassette aan Smurfin vraagt of het altijd leuk is om een Smurf te zijn vertelt Smurfin over Gargamel. Later bespioneren de twee Gargamel vanuit zijn kasteel. Sassette zegt dat ze Gargamel best wel aardig vindt, maar Smurfin probeert haar duidelijk te maken dat Gargamel een vreselijke tovenaar is die alle Smurfen wil vangen. Later komt Sassette bij Gargamel, maar Gargamel en Azraël maken dat ze wegkomen. Maar Sassette holt hen achterna. Ze denkt dat het een spelletje is een gaat door, maar Gargamel vindt het niet leuk. Als Azraël in een boom rent, en Sassette klimt ook in de boom, komen een paar Smurfen naar Sassette toe en brengen haar mee naar het dorp. Grote Smurf benoemd Sassette nu als een echte Smurf.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Azraël - Fred Butter