Wikia

Sassette's tand is een aflevering van De Smurfen uit seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Sassette verliest een tand. Grote Smurf vertelt Sassette dat ze de tand onder haar hoofdkussen moet leggen. Dan komt de tandenfee langs om de tand te ruilen voor een cadeautje. Gargamel is druk bezig aan een nieuwe Smurfenval, namelijk een groot spinnenweb. Greintje wil liever hagedissen vangen en belandt in het spinnenweb. Sassette wil graag een cadeau van de tandenfee en stopt de tand onder haar kussen. Die nacht is de tandenfee op ronde. Ze komt in het spinnenweb van Gargamel terecht. De volgende dag ligt de tand van Sassette er nog steeds. Brilsmurf gaat met enkele Smurfen in het bos op zoek naar de tandenfee. Intussen heeft Gargamel de tandenfee ontdekt. Hij wil haar toverstokje gebruiken om Smurfen te vangen. Wat hij ook probeert, het toverstokje doet het niet. Dan komt Gargamel op het idee om zich te vermommen als tandenfee. Intussen moet Greintje de tandenfee gevangen houden. Brilsmurf, Klungel en Rustige Smurf vinden Gargamel, vermomd als tandenfee, maar herkennen hem niet. Grote Smurf, Potige, Driftige en Natuursmurf ontdekken het grote spinnenweb en het toverstafje van de tandenfee. Grote Smurf vermoedt dat het Gargamel's val is. Greintje wil de tandenfee gebruiken voor zijn proeven. De Smurfen redden haar van Greintje. De tandenfee vertelt dat Gargamel zichzelf heeft vermomd als haar en op weg is naar het Smurfendorp. Sassette is nog steeds verdrietig omdat de tandenfee niet langs is geweest. Intussen is Gargamel, vermomd als tandenfee in het Smurfendorp gekomen. Al snel toont hij wie hij werkelijk is en pakt Sassette. Dan verschijnt de echte tandenfee. Gargamel noemt haar toverstafje waardeloos. Het stafje werkt echter alleen bij echte feeën. Ze bevrijdt Sassette en laat Gargamel wegvliegen. Hij landt hierbij in zijn eigen spinnenweb. Greintje lacht hem uit. De tandenfee geeft Sassette en de andere Kleutersmurfen een cadeautje.