Wikia

Puppie's training is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

HoofdrollenEdit

Puppie is de laatste tijd een last voor de Smurfen. Hij graaft de bloemen van Smurfin uit, bekladt Hippe Smurfs behangpapier en verknoeit de experimenten van Grote Smurf. Hij dit doet natuurlijk niet met opzet. De Smurfjes zeggen dat Puppie wel naar hun wil luisteren. Puppie ziet een konijn rennen. Hij rent er achteraan. Natuursmurf zegt dat Puppie bij hen moet blijven. Grote Smurf en Brillie merken dat Puppie betere manieren moet hebben. Ondertussen werken enkele Smurfen bij de stuwdam. Knutselsmurf houdt net wat boomstammen vast met één van zijn machines, of Puppie komt eraan en die laat alle stammen vallen. Puppie zit nog steeds achter het konijn aan en de Smurfjes nog steeds achter Puppie. De boomstammen rollen de heuvel af. Drie Smurfen moeten rennen voor hun leven, maar Knutsel weet ze gelukkig te redden met dezelfde machine. Knutsel roept boos dat Puppie aangelijnd moet worden. Later eten Smulsmurf en Brillie een lekkernij. Dan komt Puppie weer en die rent Smul en Brillie omver. Later komen heel wat Smurfen klagen over Puppie bij Grote Smurf. Grote Smurf geeft hen gelijk en zegt dat Puppie voortaan buiten het dorp moet blijven, of dat de Smurfjes wat moeten doen aan Puppies manieren. De Smurfjes willen dit wel proberen. Later zijn de Smurfjes met Puppie in het bos. Als Puppie hen niet gehoorzaamt, krijgt hij geen koekje. Maar de hond pakt het koekje van Natuursmurf af en eet het op. Later gooit Natuur een bot en moet Puppie die vinden. Ondertussen maakt Schildersmurf een meesterwerk van Boerensmurf. Door Puppie mislukt dit. De Smurfjes willen Schilder tegenhouden, maar het is al te laat. Schilder is naar Grote Smurf gegaan. Grote Smurf denkt dat het niet zo goed gaat met Puppies training. De Smurfjes smeken Grote Smurf om nog één kans. Grote Smurf geeft hen die kans. Later zijn de Smurfjes weer met Puppie in het bos. Ondertussen zijn Gargamel en Azraël er weer opuit om Smurfen te vangen. Gargamel hoort de stemmen van de Smurfjes. Hij bespiedt ze achter een struik. Natuur en Rustige Smurf zitten in een boom en vragen of Puppie voor een koekje wil springen. Nu springt Puppie en eet hij het koekje op. Rustige vraagt of Puppie ook zonder koekje springt. Driftige Smurf zegt dat ze misschien Puppie een bot moeten laten zoeken. Door dat gedoe met die koekes wordt Puppie misschien wel te dik. Maar de anderen stellen dat idee niet erg op prijs. Puppie begraaft het bot dan weer in het dorp. Ondertussen zitten Gargamel en Azraël nog altijd mee te luisteren. Dat bot brengt Gargamel op een idee. Samen met Azraël gaat hij terug naar zijn kasteel om zijn gemene plan uit te voeren. Ondertussen komen de Smurfjes en Puppie terug in het dorp. Ze zeggen tegen Puppie dat hij moet rollen. Puppie gehoorzaamt. De Smurfen zijn verbaasd, maar Puppie rolt weg en verknoeit zo een meesterwerk van Schilder. Hij zit helemaal onder de verf. Puppie moet weer verder trainen. Ondertussen heeft Gargamel een nepbot gemaakt. Met een trillende stok kan Gargamel het bot volgen, en in het Smurfendorp komen. Later zijn de Smurfjes weer in het bos met Puppie. Gargamel bespiedt hen. Ze hebben een bot neergelegd. Snel wisselt Gargamel het echte bot in voor een nep bot. Later is de tovenaar terug in zijn kasteel. De stok begint te bewegen. Gargamel merkt dat het bot in beweging en en rent samen met Azraël en de stok zijn kasteel uit. Ondertussen zijn de Smurfjes nog aan het trainen. Puppie heeft het bot in zijn mond als er een konijn aankomt. Het konijn rent weg en Puppie rent er achteraan. Gargamel en Azraël rennen ook achter Puppie aan. Later zijn de Smurfjes terug in het bos. Puppie begraaft daar weer een bot. Grote Smurf en Brilsmurf merken het. Rustige zegt dat het hun spijt. Grote Smurf zegt dat het hem ook spijt, maar vanaf nu moet Puppie buiten het dorp blijven. De Smurfjes smeken om nog één kans, maar dan zijn Gargamel en Azraël in hun dorp. De Smurfen maken dat ze wegkomen en snappen niet hoe Gargamel hun dorp heeft kunnen vinden. Later zijn de tovenaar en zijn kat terug in hun kasteel. Gargamel heeft alle Smurfen gevangen, die nu in een kooi zitten. Ondertussen is Puppie nog in het dorp. Hij ziet de voetsporen van Gargamel. Puppie volgt de sporen om de Smurfen te redden. Ondertussen heeft Gargamel meer hout nodig en haalt dat op. Puppie komt intussen Gargamel's kasteel binnen. Natuursmurf roept dat Puppie tegen de tafel aan moet rollen. Puppie doet dit, en de kooi valt op de grond, maar gaat niet open. De Smurfen hebben nog een kans om vrij te komen, als Puppie de sleutel kan pakken. Natuursmurf roept dat Puppie de sleutel moet pakken. Puppie doet dit, en zo komen de Smurfen vrij. Ze rennen Gargamels kasteel uit. Gargamel komt binnen met een stapel houtblokken. Puppie gromt naar Azraël. Azraël wordt bang en rent weg. Hij komt tegen Gargamel aan en de tovenaar struiktelt. Hij schreeuwt dat hij de Smurfen haat, en Puppie, maar het meest zijn eigen kat; Azraël. Terug in het dorp mag Puppie toch blijven, als dank dat hij zo goed getraind werd en dat hij de Smurfen redde. Schilder heeft een meesterwerk van Puppie en zijn trainers (de Smurfjes) gemaakt, en Smulsmurf heeft een lekker bot.

Cast (NL)Edit

  • Puppie - Eddy van der Schouw
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Azraël - Fred Butter
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer