Wikia

Puppie's Geheugenverlies is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfjes krijgen ruzie over hun speelgoed. Later verschijnt Puppie en zegt Sassette dat Puppie van haar is. Nog later zit Sassette met Puppie te spelen. De Smurfjes zeggen dat Puppie ook van hen is. Maar dan verschijnt Gargamel en die vangt de Smurfjes, maar ze worden bevrijd door Puppie. Puppie rent Gargamel nog een hele na. Later zijn Sassette en Puppie weer in het dorp. Grote Smurf vraagt zich af waarom Sassette niet met de andere Smurfjes speelt. Later is Sassette bij het clubhuis van de Smurfjes met Puppie aan het spelen. Dan komen de andere Smurfjes en die vragen of ze mee mogen spelen met haar en Puppie. Maar Sassette zegt dat het haar Puppie is. De Smurfjes worden boos. Maar toch gehoorzaamt Puppie nog steeds de andere Smurfjes, zo gaat Driftige Smurf een tak weg en Puppie rent er achteraan. Maar Sassette vraagt of Puppie met haar wil spelen. Puppie laat de tak los en loopt naar Sassette. Wanneer Sassette en Puppie in het bos spelen, duikt Gargamel op in een ridderspak. Greintje en Azraël proberen Sassette en Puppie te pakken, maar vallen in een gat. Gargamel rent er achteraan, maar valt er ook in. Puppie was er ook in gevallen, en verloor zijn geheugen. Nu heeft Gargamel hem in zijn macht, en kan hij hem goed gebruiken om de Smurfen te vangen. Ondertussen komt Sassette terug bij het clubhuis van de Smurfjes. Ze zegt dat ze Puppie kwijt is. De Smurfjes moeten eerst een beetje lachen, maar wanneer Sassette begint te huilen willen ze haar best helpen. Ze gaan op pad. Ondertussen gooit Gargamel Azraël uit het raam van zijn kasteel. De kat valt in de modder. In het kasteel van Gargamel geeft de tovenaar Greintje te eten, maar Greintje vindt het eten dat hij aangeboden krijgt vies. Gargamel geeft Puppie ook wat lekkers te eten. Dan legt Gargamel uit dat Puppie de Smurfen moet vangen. Hij laat zien wat een Smurf is. Gargamel zegt dat als Puppie de Smurfen vangt dat Puppie het lekkere vlees krijgt. Maar Puppie komt aantreden met een stinkdier. Gargamel em Greintje rennen het raam uit om van de vieze geur af te komen. Ondertussen zoeken de Smurfjes nog steeds naar Puppie. Ze lopen alsmaar verder. Ondertussen laat Gargamel een voorbeeld zien van wat Puppie moet doen. Greintje moest zich als Puppie verkleden om een voorbeeld te doen. Gargamel heeft een robotje van een Smurf gemaakt en Greintje rent er achteraan. Dit is ook wat Puppie moet doen, maar Greintje kanlt tegen een boom aan. Maar dan hoort Gargamel de Smurfjes om Puppie roepen. De Smurfjes zoeken nog steeds naar Puppie. Maar dan verschijnt Gargamel met Puppie in zijn macht. Gargamel zegt wat Puppie moet doen. Puppie gehoorzaamt en rent achter de Smurfjes aan. Maar dan vinden de Smurfjes geen uitweg meer. Sassette probeert Puppie eraan te herinneren wie ze zijn, maar Puppie vangt ze toch. Gargamel is er erg blij mee. Dan gooit Gargamel een bot en Puppie moet die halen, maar Puppie blijft staan en het bot valt zo op zijn hoofd. Hierdoor krijgt Puppie zijn geheugen terug. Hij gromt naar Gargamel. Gargamel, Azraël en Greintje proberen aan Puppie te ontkomen, maar ze struikelen over elkaar en zo laat Gargamel per ongeluk dat zak met de Smurfjes los. De Smurfjes zijn weer vrij en zetten het op een lopen. In het dorp is er een taart gemaakt ter ere van Puppie.

Cast (NL)Edit

  • Puppie - Dieter Jansen
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker