Wikia

Prins Smurf is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen staan in een grote groep om Smurfin heen om haar allerlei liefdesgeschenken te geven om ervoor te zorgen dat één Smurf haar 'prins' wordt. Ondertussen wandelen een manlijke Trokkel genaamd Klock en een vrouwelijke Trokkel genaamd Gerta samen. De twee Trokkels zijn tot hun oren verliefd op elkaar. Er vliegt een vogel weg en die laat een veer achter. De veer valt op een steen in een diep gat. Klock durft de veer nu niet meer te pakken doordat hij last heeft van hoogtevrees. Gerta wil de veer wel pakken, maar valt in het gat wanneer ze dit wil proberen. Ze kan zich nog vasthouden aan een tak. Klock en Gerta schreeuwen om hulp. Ondertussen is Potige Smurf bij de twee Trokkels in de buurt en wil hij daar een steen naar het dorp duwen. Hij hoort Klock en Gerta om hulp schreeuwen. Hij gaat op het geschreeuw af en laat de steen even los. De steen rolt in de richting van Potige en Potige rent weg, met de steen achter zich aan. Hij springt het gat in en laat zich hangen aan de tak. De steen rolt het gat in. Potige hangt samen met Gerta aan de tak. Hij laat Gerta op zijn rug klimmen en klimt zo het gat uit. Koning Bandor, de koning van de Trokkels, en zijn troepen komen erbij. Gerta stelt hen Potige Smurf voor en zegt dat hij haar leven heeft gered. Koning Bandor zegt dat Potige nu met Gerta moet trouwen, want in de wet van de Trokkels staat dat als een persoon een Trokkel van een ander geslacht heeft gered, is de Trokkel met dat persoon te trouwen. Potige wil niet trouwen met Gerta en wil weer terug naar het Smurfendorp, maar wordt tegen door de troepen van koning Bandor. Potige zal toch moeten trouwen met Gerta, maar Gerta wil met Klock trouwen, maar dat vindt koning Bandor niet goed. Ondertussen dragen Smulsmurf en Hippe een grote taart. Ze botsen per ongeluk tegen Smurfin aan, en die wordt verdrietig omdat haar jurk nu onder het slagroom zit. Smul biedt zijn excuses aan, maar dit komt doordat Potige er niet is. Hij had de taart kunnen dragen. Grote Smurf stelt voor om met enkele Smurfen in het bos naar Potige te gaan zoeken. Later zijn de Smurfen in de buurt van de Trokkels. Ze ontmoeten Klock en Grote Smurf vraagt of hij ergens een Smurf heeft gezien. Klock zegt dat hij Potige heeft gezien, en vertelt dat Potige Gerta heeft gered, en nu van koning Bandor met Gerta moet trouwen omdat hij haar gered had. Later komen de Smurfen aan in het kasteel van koning Bandor, en komen bij Potige Smurf, die gevangen zit in een kooi en praat met Gerta, die niet gevangen is. Potige Smurf draagt een paars pak en Gerta een sluier. Klock bekendt dat hij een bang type is, waarop Potige zegt dat Klock niet zo bang moet zijn. Hij moet proberen zijn angsten te overwinnen, en daar heeft Klock wat van geleerd. Vanaf nu zal hij proberen dapper te zijn. Later begint de bruiloft. Grote Smurf zegt tegen koning Bandor dat Potige niet met Gerta moet trouwen. Hij is niet verliefd op haar. Ook Gerta zegt dat ze niet verliefd is op Potige, maar op Klock. Koning Bandor wil nog steeds niet dat Klock en Gerta gaan trouwen. Gerta rent huilend weg, struikelt en valt in een gat. Haar sluier blijft haken aan een tak. Niemand kan haar redden omdat Gerta ver in het gat hangt. Klock zegt dat hij Gerta zal redden. Hij wordt uitgelachen door alle Trokkels, maar daar trekt hij zich niets van aan. Met zelfgemaakte vleugels (van veren) springt hij het gat in. Hij lijkt niet zo goed te kunnen vliegen, maar later lijkt hij het wel aardig te kunnen. De sluier van Gerta scheurt en ze valt naar beneden, maar gelukkig wordt ze opgevangen door Klock. Klock en Gerta komen veilig aan bij de andere Trokkels en Potige hoeft niet meer te trouwen met Gerta. Vanaf nu zal Klock met haar trouwen. Later is de bruiloft van Klock en Gerta. De twee Trokkels zijn nog lang gelukkig met elkaar. Later zijn de Smurfen weer terug in het dorp. Smurfin kiest Potige als haar "prins" omdat ze zijn outfit zo mooi vindt.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart