Wikia

Potige Ridder is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 20 minuten.

Hoofdrollen

  • Grote Smurf
  • Brilsmurf
  • Moppersmurf
  • Knutselsmurf
  • Potige Smurf
  • Smulsmurf

Verhaal Op een dag dwaalt een gigantische vuurspuwende draak door het bos. Hierdoor ontstaat een grote bosbrand. De Smurfen kunnen de brand met veel moeite blussen. De Smurfen vragen zich af vanwaar dit vuur komt, tot Grote Smurf voetafdrukken van de draak ziet. Potige Smurf wil ridder worden en de draak verslaan. Hij komt plots oog in oog te staan met de draak en rent weg. In het bos ontmoet Potige Smurf een ridder, Lancelout. Grote Smurf is ervan overtuigd dat hij geen echte ridder is, maar een bedrieger en een lafaard. Ze maken een nepdraak. Lancelout luistert de plannen van de smurfen af, dat ze hem willen testen met een nepdraak. Als de Smurfen hun plan met hun nepdraak uitvoeren duikt plots de echte draak op, die naar het Smurfendorp komt. De Smurfen in het dorp denken dat het de nepdraak is en doen alsof ze in paniek zijn. Wanneer de draak vuur begint te spuwen, ontdekt Grote Smurf dat het de echte draak is. Ze vertellen aan Lancelout dat het een echte draak is. Lancelout is bang voor de draak en rent het bos in. Hij was geen echte ridder, maar een bedrieger en lafaard. De Smurfen zijn nu echt in paniek en rennen weg. Potige Smurf besluit dan maar om zelf de draak te verslaan. Hij lokt het beest naar de brug over de rivier. Dan zet Grote Smurf de dam open waardoor water de draak wegspoelt, maar ook Potige Smurf. De Smurfen denken dat Potige dood is tot hij uit het water komt. Potige wordt als held onthaald.