Wikia

Piepiep

Piepiep is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smurfin vindt in het bos een ziek muisje en neemt hem mee naar het dorp. Ze laat hem aan Grote Smurf zien en die zal een drankje voor het muisje maken. Later, midden in de nacht, laat het muisje aan Smurfin merken dat hij zich weer beter voelt. Smurfin noemt hem Piepiep. De volgende morgen spelen Smurfin en wat andere Smurfen met Piepiep. Later gaat Smurfin met Piepiep naar Grote Smurf en bedankt hem voor het betermaken van Piepiep. Grote Smurf zegt dat Piepiep nu weer terug moet naar het bos, omdat hij daar misschien nog familie heeft wonen. Samen met enkele andere Smurfen brengt Smurfin Piepiep terug naar het bos. Smurfin wordt verdrietig en wordt getroost door Potige Smurf. Maar Piepiep komt weer terug en laat zien dat hij wilt blijven. Smurfin is erg blij. Blij gaat ze naar Grote Smurf, die zegt dat hij gelooft dat Smurfin nu een huisdier heeft. Later krijgt Piepiep van veel Smurfen aandacht. Zo heeft Knutsel een klein huisje voor de muis gebouwd, heeft Smulsmurf taartjes voor Piepiep gemaakt, en heeft Slonssmurf zijn smerigste rotzooi (wat hij als een cadeau ziet) voor Piepiep uitgezogd. Als het nacht wordt laat Grote Smurf zijn toverbrouwsel werken tot morgen, maar hierdoor vliegt zijn laboratorium in de brand. Piepiep merkt dit en maakt Smurfin wakker. Die waarschuwt Grote Smurf en zo komen een heleboel Smurfen op de brand af. De brand wordt geblust en uiteindelijk is het vuur gedoofd. De Smurfen beschouwen Piepiep als de held, omdat die Smurfin heeft gewaarschuwd. De volgende morgen rent Smurfin wanhopig naar Grote Smurf en zegt dat Piepiep slaapt en niet meer wakker wordt. Grote Smurf houdt Piepiep bij zijn oor en luistert of zijn hart nog klopt, maar die klopt niet meer. Grote Smurf zegt dat het hem erg spijt, maar Piepiep is dood. De Smurfen barstten in huilen uit wanneer ze dit horen. Later houden de Smurfen een begrafenis voor Piepiep. Smurfin raakt helemaal van streek en rent naar haar huis. Ze zegt dat ze van niemand meer zal houden. Drie dagen later komen Grote Smurf en Smulsmurf Smurfins huis binnen om haar eten te brengen. Smurfin heeft inmiddels al drie dagen niets gegeten. Maar wanneer Grote Smurf en Smulsmurf onder de dekens van Smurfins bed kijken, zien ze alleen maar een paar kussens liggen. Smurfin heeft het dorp dus verlaten. Later heeft Smurfin de Smurfen een brief geschreven waarin staat dat ze het dorp heet verlaten omdat ze bang is dat één van de Smurfen ook ooit zal sterven. Grote Smurf zegt dat Smurfin van verdriet niet weet wat ze doet. Hij zet een zoekactie op touw. Onderweg ontdekt Speurdersmurf dat Smurfin een gevaarlijke berg op is gegaan. Ondertussen wil Smurfen een eekhoorn redden van een havik, maar ze valt in een gat. Smurfin kan zich nog vasthouden aan een tak. Speurder hoort Smurfin om hulp roepen en redt haar. Smurfin komt tot de conclusie dat ze verder moet in het leven. Ze zegt ook dat ze van alle Smurfen houdt. Terug in het dorp geeft Lolsmurf Smurfin één van zijn verassingen. De Smurfen denken dat het cadeau in haar gezicht ontploft, maar er zit een babymuisje in de doos, waar Smurfin erg blij mee is.

Cast (NL)Edit

  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Speurdersmurf - Peter van Hoof
  • Slonssmurf - Frans van Dusschoten
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten