Wikia

Om Gargamel een plezier te doen

Om Gargamel een plezier te doen is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel heeft een gemeen plan om de Smurfen te vangen. Hij heeft spul gemaakt waardoor de Smurfen in steen veranderen. De Smurfen ontdekken Gargamel. Als een Smurf onder Gargamel door rent, letten Gargamel en Azraël niet op en valt het spul op hun gezicht. Gargamel en Azraël worden zelf van steen. De Smurfen zijn nu erg blij. Ze zijn van Gargamel af! Maar Grote Smurf is niet blij en wil Gargamel weer normaal maken. Maar lang niet alle Smurfen, vooral Speurdersmurf, zijn het daar niet mee eens. Maar later willen ze toch wel. Knutselsmurf komt later met een uitvindsel dat Gargamel moet voorstellen, maar die gaat al gauw stuk. Speurdersmurf leert uiteindelijk ook Gargamel's leven te respecteren. Hij van Grote moet naar de koude bergen gaan om een ingrediënt te zoeken voor een tegengif van Grote Smurf. Maar al snel krijgt Speurder problemen door dat hij in de berg vast komt te zitten tussen zware stenen. Het wordt al avond en de Smurfen worden ongeduldig. Ze gaan Speurdersmurf zoeken. Later vinden ze hem op de berg en halen hem uit de stenen. De volgende dag gooien Speurder en Grote het tegengif op Gargamel en Azraël en de tovenaar en zijn kat worden weer normaal. Maar toch is Gargamel er de Smurfen niet dankbaar voor. Hij wil ze nog altijd vangen.

Cast (NL)Edit

  • Speurdersmurf - Peter van Hoof
  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten

Bekijk de afleveringEdit

VTS 01 1

VTS 01 1.VOB