Wikia

Niemandsmurf is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering maakte het gelijknamige personage zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Niemandsmurf wil graag iemand zijn en Klungelsmurf wil hem daarbij helpen. Eerst gaan ze naar Potige Smurf om te kijken of Niemand een sterke Smurf kan zijn, maar dit mislukt. Dan gaan ze naar Smulsmurf om te kijken of bakker een goed beroep is voor Niemandsmurf. Maar dat mislukt, want als Niemand de taart in de oven doet wachten ze te lang en daardoor brandt de taart aan. Ook geen goed beroep dus. Dan gaan ze naar Grote Smurf, maar die weet niet hoe Niemand toch iemand kan zijn. Als de Smurfen in het bos zijn worden ze allemaal behalve Niemand verandert in een angstaanjagend soort genaamd een Griezel. Een Griezel verandert ze in een Griezel. De Smurfen beginnen er ook hel raar uit te zien. Ze zijn bruin, maar er zijn nog raardere dingen. Zo heeft Smulsmurf een hele wijde mond gekregen en Potige Smurf heeft twee hele rare spieren gekrgen. Uiteindelijk weet Niemandsmurf ze te redden door de Griezel in een waterval te stoppen. De Smurfen worden weer de oude en Niemandsmurf's naam wordt verandert in Iemandsmurf.

Cast (NL)Edit

  • Niemandsmurf - Dieter Jansen
  • Potige Smurf - Stan Limburg