Wikia

Lolsmurf's lolboek is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen zijn in het bos vrolijk Smurfbessen aan het plukken. Smulsmurf komt aanzetten met eten waarbij Lolsmurf heeft geholpen. Het eten zit in een verassingsdoos van Lolsmurf. De Smurfen trappen hier niet in, maar als Smulsmurf zijn bakje opent, zit er gewoon een taartje in. Nu durven de andere Smurfen ook wel, maar wanneer zij het openen, onploft het zoals gewoonlijk in hun gezicht. Ondertussen hoort Gargamel de ontploffing. Hij loopt eropaf, en ziet de Smurfen. Gargamel laat van zich horen en de Smurfen rennen snel weg. Knutselsmurf weet de pij van op te zuigen met zijn machine, waardoor Gargamel's hartjesonderbroek te zien is. Azraël heeft op hem gezeten, dus zit hij onder de vlooien. Terug in het dorp zijn de Smurfen boos op Lolsmurf. Hij heeft altijd dezelfde grappen en de Smurfen zijn dat zat. Ze vinden het saaien grappen. Lolsmurf wordt boos. Hij zal eens kijken naar betere grappen! Later vinden Lolsmurf zijn grote lolboek, die vol staat met flauwe grappen. Hij gaat dit boek gebruiken om eens flink lol te maken! Later liggen er smurfige bloemen voor Smurfins deur. Smurfin vindt de bloemen erg smurfig, maar wanneer ze de bloemen in haar handen neemt, wordt er plotseling water in haar gezicht gespoten. Het was Lolsmurf die ervoor zorgde dat het water in haar gezicht kwam. Smurfin is erg boos. Later telt Smulsmurf zijn taartjes. Plotseling huppelt er een taartje weg. Smulsmurf is erg verbaasd en achtervolgt het taartje. Het taartje doet dit niet uit zichzelf. Het is Lolsmurf die het draad van een vishengel om een taartje heeft gebonden, en het taartje met de vishengel ophijst. Later is Schildersmurf erg trots op zijn nieuwe meesterwerk. Lolsmurf smeert stiekem lijm op de kwast van Schildersmurf. Als Schilder weer verder wil schilderen, blijft zijn kwast in zijn meesterwerk hangen, dat vervolgens stukgaat. Ondertussen wast Gargamel zich, omdat hij zonet onder de vlooien heeft gezeten. Als hij schoon is, wil hij er weer opuitgaan om Smurfen te vangen. Ondertussen kijkt Hippe Smurf in zijn spiegel. Hij is erg trots op zijn uiterlijk. Lolsmurf loopt naar hem toe en laat hem kijken door een verkijker, die een zwart rondje om het oog van Hippe maakt. Als Hippe zichzelf weer bekijkt in de spiegel, schrikt hij enorm van zichzelf. Hij ziet een hele groep boze Smurfen die achter Lolsmurf aanrennen en hij rent mee. Als Lolsmurf bij zijn huis is, springt hij in een grote verassingsdoos waar een klepje op het einde zit waardoor hij zijn huis in kan. De boze Smurfen staan er nog steeds. Grote Smurf loopt naar hen toe en vraagt wat er aan de hand is. De Smurfen vertellen over en de flauwe grappen die Lolsmurf uithaalt. Grote Smurf gaat praten met Lolsmurf. Later praat Grote Smurf met Lolsmurf. Lolsmurf zegt dat hij de grappen met zijn lolboek uithaalt. Enkele Smurfen staan via het raam te kijken. Nu zien ze hoe Lolsmurf aan die flauwe grappen komt. Grote Smurf gaat weer weg en Lolsmurf loopt naar de kelder. Brilsmurf glipt via het raam naar binnen en wil Lolsmurfs lolboek stelen, maar Lolsmurf ziet Brillie al. Brillie rent snel weg met het lolboek. Lolsmurf rent erachteraan. Brillie gooit het boek naar Schilder, en die weer naar Klungel, maar Klungel kan het boek niet vangen en het boek komt terecht in de machine van Knutsel, waardoor het boek vervolgens verscheurd wordt. Lolsmurf wordt erg boos en verdrietig. Later bij het eten geeft Driftige Smurf een briefje aan Grote Smurf. Het is van Lolsmurf. Er staat op dat hij het dorp heeft verlaten. Ondertussen loopt Lolsmurf verdrietig door het bos. De Smurfen zoeken hem, maar dan duikt Gargamel op. Alle zoekende Smurfen worden gepakt. Lolsmurf ziet dat ze gepakt worden en moet snel iets bedeken. Later is Gargamel terug in zijn kasteel. De Smurfen zitten in een kooitje. Er wordt op Gargamels deur geklopt. Gargamel ziet bloemen die zogenaamd van zijn moeder zijn wanneer hij de deur opent. Lolsmurf spuit water in zijn gezicht en rent snel het kasteel binnen. De Smurfen zien hem. Gargamel merkt dat dit een grap is, maar dan zit hij een nepsmurf. Hij denkt dat de Smurf echt is en rent hem achterna. Maar wanneer Gargamel de Smurf grijpt, weet hij ook dat die nep is. Dan ziet Gargamel de Lolsmurf. Hij rent hem achterna. Lolsmurf weet niet wat hij moet doen en rent snel het kasteel uit. Gargamel vindt dat hij al wel genoeg Smurfen heeft, hij hoeft Lolsmurf er niet bij. Later klopt Lolsmurf weer op Gargamels deur en geeft hij hem een cadeau, dat vervolgens in het gezicht van de tovenaar ontploft. Gargamel en Azraël belanden in een struik en Lolsmurf rent snel weer Gargamels kasteel binnen. Hij bevrijdt de andere Smurfen. Terug in het dorp geeft Brillie één van zijn boeken aan Lolsmurf, en Lolsmurf geeft Brillie een cadeau. Brillie trapt erin en het cadeau ontploft in zijn gezicht.

Cast (NL)Edit

  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Azraël - Fred Butter

Bekijk de afleveringEdit

Telekids

Telekids. 1996 (27 januari) 8 19 De Smurfen 2 2