Wikia

Legendarische Smurfen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Rustige Smurf moet zijn rotzooi opruimen, maar dat gaat niet echt. Hij heeft een idee, namelijk zijn spullen verstoppen in een holle boomstam. Gargamel moet twee tovenaars laten zien dat de Smurfen écht bestaan. Hij vindt de spullen van Rustige en laat ze aan de tovenaars zien. Ze willen er veel geld voor betalen zodat Gargamel rijk wordt, dus Gargamel doet het daar wel voor. Hij kan het Smurfendorp haast nooit vinden, dus heeft hij een nep-Smurfendorp gemaakt. Wanneer Rustige opnieuw spullen wil verstoppen in het bos volgen de andere Smurfjes hem. Ze ontdekken dat er een tweede Smurfendorp is gemaakt en gaan kijken. Azraël ziet Rustige en volgt hem, maar Rustige is de kat weer te slim af. Hij en de andere Smurfjes besluiten het aan Grote Smurf te vertellen. Die ziet het ook als ze er zijn. Ze blijven van een afstandje kijken, anders ziet Gargamel hen. Nu willen de tovenaars een echte Smurf zien. Gargamel kan haast nooit een Smurf te pakken krijgen, dus verft hij Greintje (die er helemaal geen zin in heeft) helemaal blauw en doe hij hem en witte muts en broek aan. Nu lijkt Greintje een Mega-Smurf. De tovenaars zien hem ook aan als een echte Smurf en ze geven Gargamel het geld. Maar als ze later in het water vallen, ontdekken de tovenaars dat Greintje de Smurf was. De tovenaars nemen hun geld terug van Gargamel. De Smurfen zijn gered.

Cast (NL)Edit

  • Rustige Smurf - Beatijs Sluijter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Overige stemmen: Edward Reekers