Wikia

Knipsel Smurfen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfjes lachen Sassette uit omdat haar pop, Smurfe Leis, een hele oude pop is. Ondertussen mislukt een experiment van Grote Smurf. Een papiertje waarop een formule staat met magisch poeder waait zijn laboratorium uit. Ondertussen speelt Sassette met haar pop. Ze doet te wild en er breekt per ongeluk een arm van de pop. Sassette vraagt aan Kleermakersmurf, die toevallig voorbij komt lopen, of hij haar pop kan repareren. Maar Kleermaker heeft het te druk. Maar dan ziet hij Sassette's verdriet. Hij knipt papieren poppen voor Sassette, waar ze het mee moet doen terwijl Kleermaker Sassette's pop repareert. Kleermaker gaat weer terug naar zijn huis. Sassette blijkt niet echt blij te zijn met de papieren poppen, maar dan ziet ze het papiertje met magisch poeder dat uit Grote Smurfs laboratorium waaide. Ze vindt het een smurfig papiertje en begint hierin popjes te knippen. De papieren poppen beginnen te leven en worden al snel populair bij Sassette en de andere Smurfjes. De poppen blijken slecht te luisteren naar Sassette. Later zijn Sassette en de andere Smurfjes in hun clubhuis. Kleermaker komt binnenlopen en zegt dat Sassette's pop weer zo goed als nieuw is. Sassette bedankt Kleermaker, maar zegt dat ze nu geen behoefte meer heeft aan Smurfe Leis. Ze speelt veel liever met haar papieren poppen, de knipsels. Ze vraagt of Kleermaker de pop wil houden. Kleermaker vindt dit goed, maar is wel teleurgesteld dat hij voor niks moeite heeft gedaan. Ondertussen ontdekt Grote Smurf dat zijn formule zoek is. Hij rent zijn laboratorium uit om hem te gaan zoeken. Ondertussen worden de knipsels een last voor het Smurfendorp. Ze zorgen voor veel ongelukken. Sassette moet er de hele tijd achteraan rennen om ze tegen te houden. Ondertussen vindt Grote Smurf zijn formule, maar er is in geknipt. Enkele Smurfen komen bij hem klagen over de knipsels. Ondertussen zijn de knipsels bij Gargamel, die in het bps bezig is voor een plan om de Smurfen te vangen. Sassette probeert de knipsels bij Gargamel weg te halen, omdat de tovenaar erg gevaarlijk is. Maar het is al te laat. Gargamel valt van de ladder waar hij opstond. Sassette en de knipsels rennen snel weg. Gargamel heeft in de gaten gekregen dat dit een Smurf was met knipsels. Hij zal wraak nemen. Terug in het dorp bekendt Sassette dat het haar schuld is. Zij heeft de knipsels geknipt, maar wist niet dat het eigenlijk een formule van Grote Smurf was. Grote Smurf is gelukkig niet boos en gaat bezig met een formule om de knipsels weer normaal te krijgen. Later is Grote Smurf in zijn laboratorium om een toverdrank te zoeken. De knipsels zijn er ook en ontsnappen stiekem. Ze gaan naar Sassette, die ze gemist heeft. Sassette zegt dat de knipsels later echt weer terugmoeten naar Grote Smurf. De knipsels gaan het clubhuis van de Smurfjes uit. Ondertussen loopt Gargamel door het bos met een soort kruimeldief waar een plakkerig ding uitkomt. Hier wil hij de Smurfen en de knipsels aan vast laten plakken. De knipsels rennen door het bos. Sassette rent erachteraan en zegt dat Grote Smurf erg boos wordt als de knipsels ervandoor zijn gegaan. Maar dan duikt Gargamel op en die laat de knipsels vastplakken. Sassette kan aan de gemene tovenaar ontkomen en terug in het dorp vertelt ze wat er zojuist was gebeurd. Grote Smurf zegt dat hij een idee heeft. Hij heeft hier Kleermaker´s hulp voor nodig. Later is het al avond geworden en heeft Gargamel een val voor zijn deur gezet. Hij hoopt hiermee dat de Smurfen bij hem naar binnen komen om de knipsels te redden, en dat zij dan ook in de val belanden. De knipsels zitten gevangen in een pot. Ondertussen bespieden de Smurfen Gargamel van een afstandje. Kleermaker laat nog veel meer knipsels tevoorschijn komen en stuurt ze af op Gargamel's kasteel. De knipsels gooien daar heel wat toverdrankjes van Gargamel om, en de tovenaar wordt langzaam maar zeker heel boos. Uiteindelijk komen de knipsels bijna in een val. Gargamel en Azraël spirngen op de knipsels af. In plaats van dat de knipsels in de val komen, komen Gargamel en Azraël in de val. Grote Smurf en de anderen springen nu via het raam bij hem naar binnen en bevrijden de knipsels. Terug in het dorp legt Grote Smurf de knipsels op een papier, en ze worden weer normaal. Kleermaker geeft Smurfe Leis aan Sassette, die er nu wel behoefte aan heeft. Driftige Smurf beidt Sassette aan om met de Smurfjes Smurfbal te gaan spelen, maar Sassette zegt dat Smurfe Leis en zij nog heel wat hebben in te halen. Driftige vraagt of Sassette misschien met Smurfe Leis het balspel kan doen. Sassette neemt dit bod van Driftige aan, maar als de Smurfjes uit Grote Smurfs laboratorium rennen, laat Lolsmurf hen schrikken met een mega-knipsel.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer
  • Azraël - Fred Butter