Wikia

Klungel aan het hoofd is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Klungelsmurf mag een bergtochtwedstrijd leiden. Hij mag van Opa de paarse wandelstok vasthouden. Brilsmurf zegt dat hij de bergtocht mag leiden, maar die leidt Klungel al. Brillie wordt jaloers. Schildersmurf maakt een meesterwerk voor de bergtocht, maar die wordt verprutst door Klungel, maar die bedoelde dat niet zo. Ook worden Lolsmurf’s cadeautjes en Smulsmurf’s taart per ongeluk verpest door Klungel. Klungel wordt verdrietig omdat niemand de bergtocht met hem wil doen omdat hij zo onhandig is. Als de bergtocht bijna begint zegt Grote Smurf dat ze Klungel moeten accepteren zoals hij is. Hij kan er niks aan doen dat hij zo klungelig is. Dan begint de bergtochtwedstrijd, tussen Klungel en Brillie. Klungel’s team, dat bestaat uit Klungel, Sassette, Driftige Smurf, Natuursmurf en Rustige Smurf, maken gelijk een achterstand, omdat Klungel zo onhandig is. Later zijn Klungel en de Smurfjes al op de berg, maar Brilsmurf staat nog steeds voor met zijn team. De Smurfen de bij Brillie in het team zitten zijn helemaal uitgeput en doodmoe. De volgende morgen heeft Lolsmurf het richtingsbord omgedraaid, en maakt Brillie wakker, dit ligt te slapen. Later ziet Klungel’s team het bord die de verkeerde kant opwijst. Ze moeten teruglopen, maar dan draaien ze het bord om en zien dat ze rechtdoor moeten. Ze lopen verder. Achter een struik staat Brillie’s team toe te kijken. Brilsmurf denkt dat ze een andere weg in moeten om bij de top van de berg te komen. Later is het nacht geworden en is Brillie’s team bij het kampvuur. Ze maken ruzie over welke weg ze in moeten gaan en slaan met kussens. Aan de overkant van het meer zit Klungel met zijn team. De volgende morgen is Klungel met zijn team bij Brillie. Die is verbaasd dat Klungel met zijn team al zo ver is. Dat komt omdat Klungel altijd de goede weg neemt, en hij niet. Klungel en de Smurfjes gaan verder. Later wordt hun weg geblokkeerd door een grote ronde steen. Dan besluit Klungel maar een omweg te nemen om bij de top te komen. Later komt Brillie’s team ook aan bij de steen. Brillie denkt dat ze wel verder kunnen als ze op de steen klimmen. Brillie doet dit, zijn team volgt zijn voorbeeld. Maar dan rolt de steen naar beneden. Ondertussen ziet Klungel’s team dat Brillie’s team in moeilijkheden is. Klungel wil iets doen om Brillie en zijn team te redden. Gelukkig weet de steen tot stilstand te komen, maar Brillie en zijn team zitten nu wel heel dichtbij een gat. Klungel heeft een idee: ze bouwen een torentje van kleinere stenen op een pad onder de grote steen waarop Brillie’s team zit. Op den duur zijn de stenen op. Dan besluiten ze maar hun zakken bovenop de toren te zetten. Nu kunnen Brillie en zijn team veilig van de steen afspringen. Later is het avond geworden en zijn de Smurfen terug in hun dorp. Klungel’s team heeft de strijd gewonnen. Grote Smurf geeft de gouden beker aan Klungel. Klungel wil de beker wel met Brillie delen, maar struikelt en daardoor en valt de beker op Brillie’s hoofd.

Cast (NL)Edit

  • Drfitige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Opasmurf - Jan Wegter