Wikia

In de ban van Gargamel is een aflevering van Seizoen 1.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel maakt een toverspiegel om Smurfen mee te vangen. Azraël gaat als test in de spiegel en komt in een andere dimensie terecht. Hij kan er echter niet meer zelf uit, dus Gargamel haalt hem er zelf uit. De Smurfen spelen intussen een potje voetbal. Hippe staat in het doel, maar let niet op de bal door steeds in zijn spiegel te kijken. Potige is hierdoor boos op Hippe. Gargamel zet de toverspiegel in het bos, hij en Azraël gaan erin en wachten tot de Smurfen komen. Hippe die ook in het bos is, ziet de grote spiegel en wordt erin gezogen. Hij komt in een enge dimensie terecht met enge bomen en uiteraard Gargamel en Azraël. Hippe kan niet meer uit deze dimensie en wordt door Gargamel gepakt. Vervolgens komen ook Smurfin, Brilsmurf en Klungelsmurf in deze dimensie. Ze vinden Hippe en proberen te ontsnappen. Ze kunnen echter niet uit de spiegel. Gargamel wil de Smurfen met een stok slaan. Hij slaat echter de spiegel kapot. De Smurfen kunnen via het gat uit de spiegel komen. Ze rennen snel weg. De spiegel ontploft en Gargamel is boos omdat de Smurfen hem ontsnapten.