Wikia

Het watervliegtuig is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

Vliegsmurf heeft een watervliegtuig gemaakt waarmee hij via het water kan opstijgen en weer kan landen, maar zijn plan mislukt. Knutselsmurf wil hem helpen en heeft later een nieuw watervliegtuig gemaakt. Later gaan Vliegsmurf en een andere Smurf het nieuwe watervliegtuig testen. Het watervliegtuig lijkt het goed te doen, maar de besturing is niet helemaal in orde en zo belamden de twee Smurfen gewoon weer in het water. Later is het watervliegtuig wat verbeterd en gaat Smurfin mee met Vliegsmurf. Het watervliegtuig doet het nu helemaal uitstekend. Onderweg komen Vliegsmurf en Smurfin een groepje eenden tegen die op hun gezichten poepen. Smurfin heeft een paraplu bij zich die hen wel droog zal houden. Vliegsmurf waarschuwt haar die niet op te klappen, maar Smurfin doet het toch en belamt toch veilig in het water. Vliegsmurf haalt haar weer op. Ondertussen worden ze gezien door Gargamel, die zit te vissen. Gargamel is, naast dat hij ze wil vangen, ook boos dat Vliegsmurf en Smurfin zijn vissen weg hebben gejaagd. Wanneer de twee Smurfen weer aan boord zijn, laat Gargamel van zich horen. Hij probeert het vliegtuig te pakken, maar Vliegsmurf vliegt onder zijn Gargamels voeten door. Gargamel probeert het vliegtuig met zijn vishengel te pakken, maar Smurfin heeft een zakmes bij zich waarmee ze het touw doorsnijdt. Gargamel ziet kraaien en krijgt een idee. Hij bindt de kraaien aanelkaar vast met touwen en bindt zichzelf er ook aanvast, waardoor hij door de lucht vliegt. Gargamel heeft ook pijl en boog bij zich waarmee hij door het vliegtuig kan schieten. Natuurlijk wordt de tovenaar ontdekt door de twee Smurfen. Vliegsmurf vliegt naar het dorp, gevolgd door Gargamel, die blij is dat hij in het Smurfendorp komt. In het dorp wordt algauw bekend dat Gargamel er is. De Smurfen schieten vuurpijlen de lucht in. Alle vuurpijlen worden misgeschoten, maar de kraaien worden bang. Muzieksmurf blaast zo hard als hij kan op zijn trompet, zodat de kraaien nog banger worden en hem smeren. De kraaien vluchten een boom in en Gargamel blijft erin vasthaken. Twee houthakkers hakken de boom echter om. Vervolgens valt Gargamel in het water en maakt de houthakkers uit voor "stelletje boerenkinkels", waardoor de huothakkers tegen hun leider zeggen dat Gargamel hen beledigt en Gargamel vervolgens op zijn hoofd wordt geslagen. Later heeft Knutsel weer een watervliegtuig gemaakt, maar deze keer om te waterskieeën. En zo maken de Smurfen plezier aan het water.