Wikia

Het liefje van Greintje is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen lopen vrolijk door het bos, maar dan komt de heksenleerling Brenda huilend aanlopen. Ze wil graag naar het bezemsteelbal, maar niemand vraagt haar. De Smurfen zeggen dat ze Brenda mee zullen nemen naar het dorp, en haar een prachtige jurk zullen geven. Doormiddel van Brenda's bezemsteel vliegen ze naar het dorp, maar ze knallen tegen een boom en de Smurfen vallen er vanaf. Gargamel, Greintje en Azraël zijn toevallig precies op de plek waar de Smurfen terechtkomen. Gargamel merkt het en gaat achter ze aan. Brenda roept de Smurfen. Ze is dichtbij Greintje. Als ze Greintje ziet, wordt ze opeens verliefd op hem. Brenda hoort dat de Smurfen in paniek zijn en weet ze met een toverspreuk te redden van Gargamel. Greintje is verbaasd over haar toverkrachten. Later zijn de Smurfen terug in hun dorp met Brenda. Ze maken even lol, en dan gaat Brenda weer weg. Ondertussen moet Greintje modder scheppen. Hij is in een slecht humeur. Dan ziet hij Brenda weer. Brenda vraagt of Greintje ook naar het bezemsteelbal komt vanavond. Greintje doet snel alsof hij ook op Brenda is en zegt dat hij komt. Brenda vliegt weer weg op haar bezemsteel. Wat ze niet weet, is dat Greintje niet echt verliefd op haar is. Hij wil alleen haar toverstokje hebben. Later is Greintje weer terug in Gargamels kasteel. De tovenaar gaat samen met Azraël ook naar het bezemsteelbal. Greintje mag niet mee, maar als Gargamel de deur uit is, gaat Greintje stiekem toch ook naar het bezemsteel bal. Ondertussen heeft Brenda een prachtige jurk van de Smurfen gekregen. Samen met de Smurfen gaat Brenda naar het bal. Later zijn de daar aangekomen. Brenda gaat naar binnen en de Smurfen kijken via het raam. Tot hun grote schrik zien ze dat Gargamel er ook is. En ze schrikken nog erger als ze zien dat Greintje de danspartner is van Brenda. De Smurfen glippen naar binnen. Gargamel merkt dat de Smurfen hier ook zijn. Ze roepen dat Greintje niet de goede is voor Brenda, maar dan komt Gargamel op ze af. Greintje en Brenda zien dat Gargamel achter de Smurfen aanzit. Brenda wil de Smurfen helpen. Greintje weet hoe hij dit moet aanpakken. Brenda geeft hem haar toverstaf en Greintje tovert de dansvloer om tot ijs. Gargamel glijdt direct uit. Brenda wil haar stafje terug, maar Greintje maakt bekend dat hij niet op Brenda is. Hij geeft de toverstaf ook niet terug. Gargamel ziet dat Greintje de staf heeft. Hij wil hem ook hebben en probeert hem af te pakken van Greintje. Zo ruzieën ze om de toverstaf, waardoor er allemaal ongelukken gebeuren. De Smurfen proberen nog steeds te vluchten, maar worden gezien door Gargamel en Azraël. De tovenaar weet ze te vangen. Smurfin is nog vrij en snelt naar Brenda, die zit te huilen omdat Greintje niet verliefd op haar is. Smurfin zegt dat haar vrienden in paniek zijn en dat Brenda Greintje moet vergeten. Brenda is opeens ook niet meer verliefd op Greintje. Gargamel, Greintje en Azraël lopen weg bij het bal. Brenda gooit een ton met water om, waardoor de slechteriken de Smurfen loslaten. De Smurfen rennen snel weg. Daarna tovert Brenda Gargamel, Greintje en Azraël om tot varkens. Later zijn de Smurfen Brenda erg dankbaar voor het redden. Opeens willen alle jongens met haar dansen omdat ze het bal heeft gered.

Cast (NL)Edit

  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Brenda - Angélique de Boer
  • Azraël - Fred Butter
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw