Wikia

Het land van kwijt en terug

Het land van kwijt en terug is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Knutsel, Brillie en Potige Smurf kijken naar de sterrenregen met Grote Smurfs verrekijker. Maar dan gaat de verrekijker kapot en de drie Smurfen raken in paniek. Ze komen de geest van kwijt en terug tegen, die zegt tegen hen dat als ze alledrie iets geven, hij de verrekijker kan maken. Die avond zoeken ze allemaal naar een ding dat ze niet meer nodig hebben, Brilsmurf geeft één van zijn boeken, Potige Smurf geeft een armgewicht en Knutselsmurf geeft een stuk gereedschap dat hij van Opa heeft gekregen. Maar de geest van kwijt en terug pakt de slimheid van Brilsmurf, de kracht van Potige en de handigheid van Knutselsmurf. Grote Smurf en Opa ontdekken dat er iets mis is met de drie Smurfen. Knutselsmurf biegt alles op over de verrekijker en de geest van kwijt en terug. Grote Smurf, Opasmurf, Brilsmurf, Potige Smurf en Knutselsmurf stappen in de magische ballon van Opa en komen zo terecht in het land van kwijt en terug. De geest van kwijt en terug laat Opa´s toverballon wegvliegen. Hij zegt dat als de vijf Smurfen de toverballon kunnen pakken, hij al hun spullen weer teruggeeft. Ondanks dat de geest een beetje valsspeelt geraken de Smurfen bij de ballon en krijgen ze al hun spullen terug.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Omnibus - Paul van Gorcum
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden