Wikia

Het laatste nieuws is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering maakte Verslaggeversmurf zijn debuut. Daarnaast is deze aflevering ook de laatste waarin Eddy van der Schouw actief was.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Knutselsmurf heeft een nieuwe machine uitgevonden die kranten drukt. Een Smurf wil wel stukjes voor de krant schrijven. De Smurfen vinden dat ook een goed idee. Vanaf nu laat de Smurf zich Verslaggeversmurf noemen en wordt het de pers van het dorp. Later is Verslaggever bij Klungel aanwezig. Hij wil stukjes schrijven over zijn stenen. Klungelsmurf vindt dit erg leuk. Later verkoopt Driftige Smurf alle kranten, maar niemand wil er één lezen. Verslaggever vraagt zich af waarom niemand de krant wil lezen. Brilsmurf zegt dat niemand hem wil lezen omdat de krant saai is. Later is Verslaggever bij Smurfin om een stukje te schrijven over Smurfin's nieuwe hoed. Nog later verkoopt Driftige weer kranten. Dit keer willen de Smurfen het wel lezen, maar ze worden er boos over. Er staat bijvoorbeeld in dat als Brilsmurf praat niemand luistert, en Smulsmurf's nieuwe recept staat er ook verkeerd in. Nu wil niemand de krant meer lezen. Wanneer het nacht is, komen een aantal Smurfen tot elkaar om over Verslaggever's verhalen te discussieren. Wat ze niet weten, is dat Verslaggever zich heeft verstopt onder de tafel waar ze zitten te discussieren. Hij schrijft alles op voor zijn krant. De volgende dag leest iedereen weer de krant. Ze worden nu nog bozer. Allemaal rennen ze achter Verslaggever aan wanneer ze hem zien, maar Verslaggever kan ze verstoppen achter een ton. Maar dan hoort hij dat Grote Smurf en Opasmurf een geheim hebben. Snel gaat hij naar Grote's huis om het geheim af te luisteren. Grote Smurf heeft ergens Supersmurfbeien voor nodig die alleen op een heel gevaarlijke plek te vinden zijn. Verslaggever schijft dit allemaal op. Hij vindt dit echt een geweldig verhaal! Hier komen de Smurfen vast wel op af! De Smurfen komen hier inderdaad op af. Allemaal willen ze dit weten. Brillie wordt hier boos over. Ondertussen is Grote Smurf al op de gevaarlijke plek gekomen. Hij plukt een Supersmurfbei. In het dorp is Opa boos op Verslaggever. Hij klopt bij hem aan en zegt dat hij er niet over had moeten schijven. Dankzij zijn verhaal, zijn alle Smurfen die het hebben gelezen opweg naar Grote Smurf. Verslaggever heeft een idee: er is een steen die de Smurfen kan bevrijden als ze gevangen worden genomen door vleesetende planten die daar leven. Meteen pakken Opa en Verslaggever de steen en gaan de Smurfen redden. Ondertussen komen de Smurfen op de gevaarlijke plek aan. De planten worden wakker en grijpen de Smurfen vast. Maar gelukkig komen Verlaggever en Opa aantreden met de steen. Klungelsmurf zegt dat de steen op de steen lijkt die hij heeft. Verslaggever zegt dat het Klungel's steen is. Door de regenboogkracht van de steen worden de Smurfen weer vrij. Als ze in het dorp zijn besluit Verslaggever alleen het nieuws te schijven wat geschikt is om de schijven.

Cast (NL)Edit

  • Verslaggever - Bas Westerweel
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Hippe Smurf - Stan Limburg