Wikia

Het grapjesbot van Lolsmurf is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Lolsmurf haalt een grap uit met Grote Smurf, die Babysmurf zit te verzorgen. Potige Smurf is met spiegels bezig voor Hippe Smurf, die er trots bij staat te kijken. Lolsmurf roept dat hij in gevaar zit. Potige wil hem redden, maar dan ontdekt hij dat het één van Lolsmurf's grappen was. Ondertussen houdt Hippe de spiegel niet meer. De spiegel valt op zijn voet en dat doet erg zeer. Later wordt Hippe door de andere Smurfen verzorgd omdat hij zo'n pijn heeft. Smulsmurf heeft Hippe's favoriete soep gemaakt. De Smurfen willen alles doen voor Hippe. Lolsmurf ziet het en wordt jaloers. Hij heeft al een idee hoe hij zo verzorgd kan worden. Grote Smurf gaat weg. Lolsmurf staat achter een put en laat een cadeau van hem ontploffen. Lolsmurf doet alsof hij heel veel pijn heeft en zegt dat hij zijn grapjesbot heeft gebroken, wat eigenlijk niet echt zo is. De Smurfen komen bij hem kijken en krijgen medelijden. Brillie denkt dat hij een goede dokter is en probeert om Lolsmurf weer beter te maken. Later is hij in zijn huis met Lolsmurf. Smulsmurf komt binnenm met soep dat hem goed zal doen, maar wel vies is. Daarna gooien de Smurfen koud water op Lolsmurf. Later heeft Knutselsmurf een machine gebouwd voor Lolsmurf. Lolsmurf moet erin zitten. Knutsel draait een de machine en Lolsmurf wordt helemaal duizelig. Ondertussen wordt Hippe nog steeds verwend. Hij heeft medelijden met Lolsmurf. Ondertussen wordt Lolsmurf helemaal in doeken gewikkeld en Potige vraagt of het al wat beter gaat. Lolsmurf kan nu alleen nog zien en praten en zegt dat hij nauwelijks adem krijgt. Brilsmurf zegt dat hij Lolsmurf met opereren. Dan zegt Lolsmurf dat hij niet echt ziek is en rent weg. De Smurfen rennen hem achterna. Luilaksmurf ligt te slapen en wordt wakker. Hij ziet Lolsmurf en rent weg. Hij denkt dat er een mummie in het dorp is. Lolsmurf komt terecht in een kruiwagen en Luilak wordt erin meegenomen. Ze vallen en het water. De Smurfen komen erbij staan en vragen aan Lolsmurf of hij helemaal gek is geworden. Later is hij vastgebonden op een bed en zegt Brillie dat hij de operatie moet uitstellen. Hij wil dit Lolsmurf niet aandoen. Dan zegt Klungelsmurf dat Lolsmurf zijn grapjesbot wel mag hebben. Later liggen Lolsmurf en Klungel samen op het bed. Allemaal met een metalen muts op en een draad eraan, die de botten met elkaar kan verbinden. Lolsmurf zegt tegen Klungel dat Klungel nu een hele grote fout aan het maken is. Het eerste wat Brillie hiervoor nodig heeft zijn insturmenten. Muzieksmurf geeft wat instrumenten aan hem. Dan komt Grote Smurf binnen en vraagt wat er gebeurt. Brilsmurf vertelt over het grapjesbot van Lolsmurf. Grote Smurf zegt dat er helemaal geen grapjesbot bestaat. Dan bekend Lolsmurf dat het allemaal zijn schuld is. Grote Smurf heeft hem vergeven. De Smurfen willen Lolsmurf nu ook geven wat hij wil, net als bij Hippe Later geeft Lolsmurf wat cadeautjes aan Smurfin, Brillie, Hippe en Grote. Maar als ze het openmaken, ontploft het in hun gezichten.

Cast (NL)Edit

  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Kleermakersmurf - Arnold Gelderman