Wikia

Het geheim van de wensput is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smulsmurf heeft lekkere muffins gebakken. Klungelsmurf staat bij de wensput. Brillie vraagt wat Klungel er doet en Klungel zegt dat hij een wens heeft. Brillie vraagt wat het is, maar Klungel wil het niet zeggen. Ook tegen Smurfin wil hij het niet zeggen. Smurfin is later bij Grote Smurf en ze vertelt dat Klungel een wens heeft, maar niet wil zeggen wat voor een wens hij heeft. De volgende dag zitten de Smurfen te ontbijten en Grote Smurf vraagt zich af waar Klungel is. Potige Smurf zegt dat Klungel op zijn wens wacht bij de wensput. Later is het nacht geworden en heeft Gargamel een nieuw plan om de Smurfen te vangen. Ondertussen slaapt Klungelsmurf in een tent bij de wensput. Brillie komt bij hem met goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat Klungel niet meer hoeft te wachten, en het slechte nieuws is dat Klungel's wens nooit uit zal komen. De volgende dag komt Klungelsmurf bij Grote Smurf en hij vraagt om een stuiver. Grote Smurf heeft geen stuiver. Dan loopt Klungelsmurf langs Smurfen die met de bal spelen. Ze bieden hem aan om mee te doen, maar Klungel weigert het aanbod. Smurfin zegt dat ze een stuiver nodig hebben om Klungel's wens uit te laten komen, misschien heeft Gargamel er één. Ondertussen loopt Gargamel met zijn stuiver door het bos. De Smurfen die met de bal speelden lopen ook naar de wensput. Ze horen Gargamel en duiken snel weg achter een boom. Azraël ziet de Smurfen en rent ze achterna. Gargamel merkt het en laat van schrik zijn stuiver los. Snel pakt Lolsmurf stiekem de stuiver. Later zijn de Smurfen terug in het dorp en kloppen aan bij Klungelsmurf. Klungel is blij met de stuiver. Zijn wens komt toch uit, denkt hij. Later gooit Klungel de stuiver in de wensput. De Smurfen juichen. Later vertellen ze het aan Grote Smurf, maar die wil de stuiver teruggeven aan Gargamel. Knutsel zegt dat de stuiver in de put ligt. Potige Smurf gaat de wensput in om de stuiver op te halen. Ondertussen graaft Gargamel een gat om zijn eigen wensput te maken. Hiermee kan hij de Smurfen en de val lokken en zijn stuiver terugkrijgen, want hij weet dat de Smurfen hem hebben. Ondertussen is Potige weer boven gekomen. Hij heeft de stuiver weer, maar jammer genoeg voor Klungel, kan zijn wens niet uitkomen. Ondertussen is Gargamel's wensput klaar. Gargamel heeft zich verkleed als de fee van de wensput. Ondertussen lopen enkele Smurfen in het bos. Ze zien de wensput. Klungel wil de stuiver in de put gooien. Hij probeert nu contact te krijgen met de fee van de wensput. Klungel roept haar. Het duurt even, maar dan hoort hij de fee. Het is eigenlijk Gargamel, maar dat heeft hij niet door. Klungel gooit de stuiver in de put, Gargamel heeft zijn stuiver weer terug. De fee vraagt wat Klungel's wens is, maar Klungel weet het niet. Opeens springt Gargamel verkleedt als de fee uit de put. Hij grijpt Klungel. De andere Smurfen zetten het op een lopen. Later is Gargamel terug in zijn kasteel. De andere Smurfen bespioneren hem vanaf een steen. Gargamel heeft Klungelsmurf vastgebonden. Dan wordt er op zijn deur geklopt. Gargamel doet de deur open en ziet een cadeautje van Lolsmurf liggen. De andere Smurfen bevrijden Klungel snel en rennen weg. Lolsmurf's cadeau ontploft in Gargamel's gezicht. Later zijn de Smurfen terug in het dorp en vragen wat Klungel's wens is. De Smurfen vragen verschillende dingen, maar bij alles is het antwoord "nee". Dan vertelt Klungel zijn wens. Hij wil lekkere muffins.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Azraël - Fred Butter
  • Krantensmurf - Stan Limburg
  • Moppersmurf - Paul van Gorum
  • Babysmurf - Corry van der Linden