Wikia

Het draakje van het Kibbelkasteel is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering maakten Selwyn, Tallulah en Kwark (later bekend als Flap) hun debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

In het Kibbelkasteel zijn Selwyn en Tallulah ruzie aan het maken. Kwark wil met de bal spelen, maar Selwyn en Tallulah hebben daar geen zin in. Tallulah heeft medelijden dat Kwark geen vriendjes heeft om mee te spelen en wil dat Kwark vrienden krijgt, maar Selwyn wil dat niet. Zo ontstaat er weer een ruzie tussen de tovenaars en veranderen ze elkaar in verschillende voorwerpen. Kwark wordt verdrietig en vliegt weg. Later is hij in het bos, waar de Smurfen Smurfbal spelen. Ze zien Kwark en maken kennis met hem. De Smurfen vinden Kwark een goed iemand om Smurfbal mee te spelen. Maar Kwark schopt per ongeluk de bal in een hol. Hippe Smurf is het hol ingegaan, maar later komt hij er weer uit en zegt dat hij de bal nergens kan vinden. Kwark heeft in het Kibbelkasteel nog een bal en gaat die ophalen. Ondertussen hebben Selwyn en Tallulah de bal in de hand. Het is een toverbal. Hij is oranje, net zoals de bal van Kwark. Selwyn en Tallulah worden weer verliefd en maken het goed. Ze gaan het Kibbelkasteel uit om een date te houden. Ze komen per ongeluk tegen Kwark's bal aan. Die stuitert het hele kasteel door en komt tegen hun toverbal aan. Tallulah en Selwyn lopen het kasteel uit. Kwark komt binnen en ziet de bal. Hij neemt hem mee, maar het is eigenlijk de toverbal van Selwyn en Tallulah. Later komt Kwark bij de Smurfen terug met de bal. De Smurfen zijn blij. Potige wil de bal net een trap geven maar dan komt Grote Smurf en die zegt dat ze moeten eten. Hij ziet Kwark. Grote Smurf kent Kwark. Hij heeft hem gezien toen Kwark nog klein was. Hij vraagt hoe het met Selwyn en Tallulah is. Kwark beeldt uit dat ze nog steeds ruzieën. Ondertussen is de date van Selwyn en Tallulah nog aan de gang. Ze vinden het zó romantisch. Ondertussen zitten de Smurfen allemaal aan tafel voor het avondeten. Kwark is ook meegekomen. Grote Smurf zegt dat Kwark terugmoet naar het Kibbelkasteel. Selwyn en Tallulah zullen vast ongerust worden. Kwark wil niet terug, omdat Tallulah en Selwyn vast weer ruzie zullen maken. De Smurfen willen tevens ook nog met Kwark Smurfballen. Grote Smurf strijkt over zijn hard en vindt het toch goed. Later zijn ze weer in het bos en geeft Kwark een trap voor de bal, maar de bal ontploft en er komt een driekoppige draak uit. Alle drie de koppen spuwen vuur. De Smurfen rennen weg. Tijdens het rennen, vraagt Grote Smurf waar Kwark is. De andere Smurfen weten het ook niet. Ondertussen komen Selwyn en Tallulah weer thuis. Ze zien dat de toverbal weg is. Selwyn denkt dat hij de toverbal gevonden heeft, maar het is Kwark's bal. Ze moeten de toverbal gaan zoeken. Ondertussen is de Smurfenbrandweer gekomen. Knutsel houdt een slang vast die water spuit als de draken vuur gaan spuwen. Hij heeft meer water nodig. Maar is er geen water meer. De draken beginnen nu weer vuur te spuwen. Maar dan leidt Kwark de draken af. Kwark knalt per ongeluk tegen een boom. Één van de draken wil vuur naar hem spuwen, maar dan betovert Selwyn hem, die er samen met Tallulah bij is gekomen. Ze veranderen de grote draak in een klein draakje, die weer terugrent in de toverbal. Grote Smurf begroet Selwyn en Tallulah, die teruggroeten. Kwark moet weer mee naar het Kibbelkasteel. De Smurfen zwaaien Kwark uit.

Cast (NL)Edit

  • Selwyn - Paul van Gorcum
  • Tallulah - Corry van der Linden
  • Kwark - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten