Wikia

Het Smurfencarnaval 1

Gargamel en Azraël verkleed als konijnen.

Het Smurfencarnaval 2

De wagen voor het Smurfencarnaval

Het Smurfencarnaval 3

Gargamel trekt de wagen.

Het Smurfencarnaval is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten. De aflevering is een tekenfilmversie van het verhaal Feest bij de Smurfen uit De Babysmurf.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Morgenvroeg begint het Smurfencarnaval en Gargamel heeft alweer een plan om de Smurfen te vangen. De Smurfen hebben een konijn nodig die de wagen met zes Smurfen kan trekken, en Gargamel heeft precies zes Smurfen nodig om goud te maken. Ondertussen hebben de Smurfen allemaal een kostuum nodig voor het Smurfencarnaval. Kleermakersmurf is bezig om kostumen te maken, maar de Smurfen hebben al gauw kritiek op hun kostuum. Het is te klein, zit niet goed, of het is lelijk. Ondertussen heeft Gargamel een konijnenpak aangetrokken. Azraël lacht hem uit, maar hij is nu ook aan de beurt. Met moeite en veel gescheld lukt het Gargamel om Azraël een konijnenpak aan te trekken. Ondertussen maken Natuursmurf en Klungelsmurf een boswandeling. Klungel valt in een gat en komt terecht bij een stel aardige konijnen. Natuursmurf komt er ook bij in. Klungel denkt dat deze konijnen de wagen van het Smurfencarnaval kunnen trekken. Ondertussen hollen Gargamel en Azraël het kasteel uit. Ondertussen komen de Smurfen klagen bij Kleermaker over hun kostuum. Kleermaker wordt kwaad. Hij vindt dat de Smurfen het maar moeten bekijken met hun kostumen. Ondertussen vindt Klungelsmurf Gargamel en Azraël als konijnen, maar Klungel denkt dat het echte konijnen zijn die kunnen zingen en praten. Klungel weet dat dit precies is wat Grote Smurf wil. Dus wil hij ze meenemen naar het dorp. Het konijn wil wel naar het Smurfencarnaval komen morgenvroeg. Klungel is erg blij, en Gargamel ook. Zijn plan werkt! Ondertussen klagen de Smurfen bij Grote Smurf over Kleermaker. Grote Smurf zegt dat hij wel met Kleermaker wil praten, maar hij vindt wel dat het hun schuld is dat Kleermaker hun kostumen niet wil maken. Later komt Grote Smurf binnen bij Kleermaker. Ook Klungelsmurf komt binnen en die vertelt dat hij een konijn gevonden heeft. Dan komen ook de andere Smurfen binnen en die bieden hun excuses aan aan Kleermaker. Kleermaker wil nu wel weer de kostumen maken. De Smurfen zijn blij. Later zijn alle kostumen gemaakt. Nog later is de wagen klaar. Knutselsmurf heeft de wagen gebouwd. De Smurfen gaan in de wagen zitten. Dan komt ook Gargamel verkleed als konijn. Klungelsmurf zegt dat hun konijn er nu ook is. Het konijn trekt de wagen keihard met zich mee. Dan ontdekken de Smurfen dat het geen konijn is, maar Gargamel. Grote Smurf en Natuursmurf zijn nog vrij. Grote Smurf heeft wat van Natuursmurf's dierenvrienden nodig om de Smurfen van Gargamel te redden. Later zitten ze op wolven, en rennen Gargamel achterna. Gargamel laat de wagen van schrik los en rent bang naar zijn kasteel. De Smurfen zijn vrij. Later is Gargamel bij zijn kasteel en kijken de wolven hem dreigend aan, maar Grote Smurf zegt dat grote konijnen beschermde diersoorten zijn. Dus lopen de wolven weg. Later wordt de wagen opnieuw getrokken, maar dan door de konijnen die Klungelsmurf eerder had gevonden. Ondertussen wil Gargamel nooit meer een konijnenkostuum zien. Azraël heeft zijn kostuum toevallig nog aan. Gargamel wordt boos op hem.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Fred Butter
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Schildersmurf - Fred Meijer