Wikia

Het Smurfen Café

Het Smurfen Café is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is een heerlijke zomerdag. Knutselsmurf werkt aan een uitvinding met ijsklontjes, die ervoor zorgen dat het Smurfendorp de hele zomer koel blijft. Dan komt Smulsmurf met een taart, maar hij stuikelt. De taart valt op Knutsel's machine. Er komt roze spul uit de machine. En het is nog lekker ook. Ze noemen het Smurfenroom. Knutsel en Smul noemen elkaar elkaar's "partners". Ondertussen plukt Gargamel ijspegels op een hoge berg vol sneeuw. Knutsel en Smul zijn daar in de buurt en scheppen sneeuw om meer Smurfenroom te maken. Azraël ziet de twee en rent op ze af. Smul en Knutsel rennen weg. Azraël knalt tegen een boom. Gargamel merkt het en zegt dat Azraël de Smurfen maar aan hem over moet laten. Knutsel en Smul rennen verder, maar komen aan de top van een berg te staan. Ze kunnen niet verder. Gargamel wil ze grijpen maar wordt gepakt door de sneeuwreus, een oude vriend van de Smurfen. De sneeuwreus gooit Gargamel weg. Gargamel rolt van een berg af en wordt zo een sneeuwbal. Azraël wordt ook door de sneeuwbal meegenoemen. De sneeuwbal rolt het water in. Potige Smurf, Babysmurf en Smurfin, die daar aan het varen waren, kunnen op tijd ontsnappen. Ze lachen Gargamel uit. Gargamel wordt erg kwaad en scheeuwt dat hij hoopt dat er een sneeuwbal op het Smurfendorp valt. Dit brengt hem op een idee. Ondertussen openen Smul en Knutsel het Smurfen-Café, en laten hun nieuwe lekkernij aan de anderen zien. De Smurfen vinden het erg lekker. Ze vragen zich af wie het uitgevonden heeft. Knutsel en Smul zeggen beide dat zij het uitgevonden hebben. Er ontstaat al gauw een ruzie. Uiteindelijk bouwt Knutsel zijn aparte café. Hij wil nu niet meer samenwerken met Smulsmurf. Het Smurfen-Café zal tot hun spijt gesloten moeten worden. Knutsel zegt dat Smul het geen dag uithoudt met zijn machine, en Smul zegt dat Knutsel het geen dag uithoudt met zijn recepten. Later proeven De Smurfen Knutsel's Smurfenroom, maar dat smaakt niet lekker. Dan proberen ze Smul's café, maar dat ziet er ook niet lekker uit. Ondertussen maakt Gargamel een reuze sneeuwbal die het Smurfendorp zal verpletteren. Ondertussen komen Knutsel en Smul elkaar tegen. Ze vragen hoe het met hun café's gaat. Ze zeggen dat het goed gaat, terwijl het eigenlijk niet zo is. Ondertussen ziet Grote Smurf dat de zon er niet is, maar dan ziet hij de reuze sneeuwbal van Gargamel, die precies voor de zon staat. Ondertussen lopen Smul en Knutsel op de berg. Ze zien Gargamel's sneeuwbal en roepen om hulp van de sneeuwreus. De sneeuwreus grijpt Gargamel en Azraël en gooit ze weg. Ze veranderen weer in een sneeuwbal. De bal komt precies tegen Gargamel's sneeuwbal aan. Die rolt verder, over het Smurfendorp heen. De bal komt terecht in de modderpoel bij het krot van Gargamel. Ondertussen redden Knutsel en de sneeuwreus Smulsmurf, die onder de sneeuw zat. Knutsel zegt weer tegen Smul: "partner". Smul zegt dat ze misschien toch weer samen kunnen werken, omdat Knutsel hem weer "partner" heeft genoemd. Ze bedanken de sneeuwreus en komen later weer terug in het dorp, die onder de sneeuw ligt. Knutsel en Smul werken weer samen, en kunnen de sneeuw gebruiken voor hun Smurfenroom.

Cast (NL)Edit

  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum