Wikia

Het Kerstboompje is een stripverhaal van De Smurfen uit een vakantieboek of tijdschrift.

De Smurfen zoeken een kerstboom voor op het dorpsplein. Ze vinden aan een oude eik een kleine kerstboom, die ook kan praten. De Smurfen nemen het boompje mee. Gargamel vindt het spoor van de Smurfen in de sneeuw. Hij volgt het en kan zo het Smurfendorp vinden. De Smurfen zijn op dat moment even weg. Het kerstboompje vraagt aan Gargamel wat hij van plan is. Gargamel zet vallen in het dorp, namelijk doosjes die op cadeautjes lijken. Gargamel verbergt zich en vertelt het boompje dat hij niets mag zeggen, of hij maakt brandhout van de oude eik. De Smurfen komen terug in het dorp. Ze openen de pakjes en worden erin gezogen. Gargamel kan zo alle Smurfen vangen. Grote Smurf komt terug en ziet dat de Smurfen weg zijn. Het kerstboompje vertelt dat Gargamel hem chanteerde. Ze gaan naar Gargamel om de smurfen te bevrijden, maar worden ook gevangengenomen door hem. Dan komt de Kerstman langs. Gargamel doet zich vriendelijk voor en laat de Smurfen vrij. De smurfen krijgen allemaal een cadeautje van de Kerstman. Ook Gargamel krijgt een cadeau, namelijk een duiveltje in een doosje. Gargamel rent weg maar het duiveltje volgt hem. De Smurfen bedanken de Kerstman en gaan terug naar hun dorp.