Wikia

Hakkersmurf is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering maakte het gelijknamige personage (ook wel Houthakkersmurf genoemd) zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel spreekt een toverspreuk uit waardoor het hevig gaat onweren. Het onweer is zó sterk, dat het het Smurfendorp stukmaakt. De volgende morgen trekken Gargamel en Azraël eropuit om de Smurfen te vangen. Ze kunnen hun dorp inmiddels toch wel vinden nu het waarschijnlijk stuk is gegaan. Ondertussen paniekeren de Smurfen over de ramp van gisternacht. Grote Smurf stelt voor om de Hakkersmurf te gaan helpen met bomen omhakken voor hout. De Smurfen gaan naar Hakkersmurf toe. Ondertussen is Hakkersmurf in het bos. Hij vindt het erg fijn om er te zijn. Een groepje Smurfen komt naar hem toe. Hakkersmurf is erg blij om ze weer eens te zien. Grote Smurf vertelt over het probleem van gisteravond, en dat de Smurfen hem gaan helpen met bomen omhakken. Hakker vindt het erg leuk dat ze hem gaan helpen en wil dit graag. Later zijn de Smurfen bezig met bomen te kappen. Ondertussen is er ook iets bij de stuwdam niet in orde. Knutsel probeert te kijken wat er mis en en te kijken hoe hij het kan oplossen. Knutsel zit op een boomstam die drie Smurfen moet vasthouden doormiddel van een touw, en dat is niet gemakkelijk. Als al het werk is gedaan willen de Smurfen weer terug naar hun dorp. Maar als ze gaan, staan Gargamel en Azraël plots voor hun neus. Gargamel rent achter de Smurfen aan, maar Hakkersmurf weet de Smurfen weer te redden. Wanneer de Smurfen door een rivier varen met boomstammen, duiken Gargamel en Azraël weer op. En weer weet Hakkersmurf ze te verslaan. Later duiken Gargamel en Azraël wéér op, en weer weet Hakkersmurf ze te verslaan. Uiteindelijk vallen Gargamel en Azraël van een grote waterval. Later heeft Knutsel de dam weer in orde gemaakt. De Smurfen zijn blij dat alles weer normaal is, vooral dankzij Hakkersmurf.

Cast (NL)Edit

  • Hakkersmurf - ?
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Azraël - Fred Butter