Wikia

Gelukkig Smurffeest is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

  • Knutselsmurf
  • Smurfin
  • Muzieksmurf
  • Moppersmurf
  • Brilsmurf
  • Luilaksmurf
  • Lolsmurf
  • Smulsmurf
  • Grote Smurf
  • Gargamel
  • Azrael
  • Klungelsmurf
  • Potige Smurf

VerhaalEdit

Het is bijna Kerstmis en de Smurfen versieren het dorp voor het kerstfeest. Muzieksmurf wil een stukje solo spelen op zijn trompet maar de anderen willen er niet naar luisteren. De Smurfen versieren de kerstboom en zorgen voor een lekkere maaltijd. Intussen is Gargamel bezig met een plan om de Smurfen te vangen. Hij haat Kerstmis. In het bos komt een slee voorbij. Het is een opa met twee kinderen die ook Kerstmis willen vieren. Ze worden echter in de gaten gehouden door een vreemde figuur. De slee valt omver door een aanval van een wolf. Gargamel is klaar met zijn uitvinding om Smurfen te vangen. Het ontploft echter. Dan komen er twee kinderen langs bij Gargamel. De kinderen denken dat Gargamel aardig is en hen wil helpen. Maar Gargamel is echter onvriendelijk tegen hen en stuurt hen weg. Dan staat plots de duistere figuur voor zijn deur. Hij wil Gargamel een toverspreuk geven om de Smurfen uit te roeien. Maar hiervoor moet Gargamel hem wel eerst twee kinderen brengen, dan pas krijgt hij de toverspreuk. Gargamel gaat op zoek naar de kinderen. De Smurfen wandelen in het bos. Ze zien de twee verdwaalde kinderen en willen hen helpen. De twee zien Grote Smurf en denken dat hij de Kerstman is. De Smurfen geven de kinderen eten en cadeautjes. Ze zingen ook een liedje voor de Smurfen 'slecht zijn is niet goed dat vinden wij'. Intussen ligt Gargamel op de loer. Hij kan de kinderen ontvoeren en neemt ze mee naar zijn huis. De vreemde figuur komt plots weer bij Gargamel. De Smurfen luisteren alles af wat ze zeggen. Ze horen Gargamel en de vreemde slechte man over een plan praten om het Smurfendorp te vernietigen. Ze vragen zich af wat ze eerst moeten doen, de kinderen redden of hun dorp. Ze willen eerst de ontvoerde kinderen redden. Gargamel heeft het Smurfendorp gevonden, maar er zijn geen Smurfen meer aanwezig. Hij spreekt de toverspreuk uit. Het Smurfendorp wordt hierdoor vernietigd, net als de kerstboom. Intussen volgen de Smurfen het spoor van de kinderen en de vreemde figuur. De opa van de kinderen is ook op zoek. Gargamel vertelt hem dat hij hen ook zoekt. De opa gaat weer verder. Dan komt de vreemde figuur weer bij Gargamel. Hij moet met hem meekomen. Gargamel wil niet met hem samenwerken en probeert aan de enge man te ontsnappen. De enge figuur tovert een ring van vuur rondom hem, Gargamel en de twee gevangen kinderen. De Smurfen zien dit en willen iets doen. Ze beginnen hun lied te zingen 'slecht zijn is niet goed dat vinden wij'. De enge figuur houdt hier niet van en laat het vuur hoger komen. Dan zegt Grote Smurf dat de kinderen mee moeten zingen en zelfs Gargamel. Ze zingen met zijn allen. De enge figuur kan hier niet tegen en verdwijnt samen met het vuur. De kinderen zijn vrij en de Smurfen zijn blij. De opa is blij dat hij de kinderen gezond en wel terugvindt. Dan zegt Gargamel tegen hem dat hij de kinderen vond, hoewel de Smurfen ze vonden. De kinderen zeggen dat Gargamel niets mag krijgen. Ze willen het hem echter vergeven waarna Gargamel weg rent. De kinderen gaan weer mee met hun opa. Ze wensen de Smurfen vrolijk Kerstmis. De Smurfen zien dan hun vernietigde dorp. Ze vinden het goed dat ze elkaar nog hebben. Muzieksmurf speelt dan op zijn trompet. Plots is het dorp weer als tevoren en staat de kerstboom terug. Alles loopt goed af en de Smurfen vieren eindelijk hun kerstfeest.

VideoEdit