Wikia

Gargamel is verliefd is het 33ste album uit de stripreeks de Smurfen, dat in 2014 verschijnt.

Gargamel is de eeuwige jacht op de Smurfen beu en wil een vrouw. Hij voelt zich alleen, ondanks de aanwezigheid van zijn kat Azrael. Enkele Smurfen denken dat als Gargamel een vrouw vindt en verliefd wordt, hij hen niet meer het leven zuur maakt. Grote Smurf vindt dit een goed idee en vraagt Omnibus om raad. De volgende dag zorgt Oliver voor een ontmoeting en etentje tussen Gargamel en de jongedame Margot in een herberg. Enkele Smurfen gaan ongemerkt mee. Intussen moet Lolsmurf hen ongemerkt afluisteren. Het plan mislukt echter omdat Gargamel onbeleefd is tegen haar. Later ontmoet hij een andere vrouw, Roxana, waarop hij meteen verliefd wordt. Lolsmurf komt per ongeluk in Gargamel's boodschappentas terecht. Gargamel vindt hem en wil hem gebruiken om de Steen Der Wijzen te maken. De Smurfen besluiten Gargamel te helpen voor een afspraak met Roxana, in ruil voor vrijlating van Lolsmurf. Hij krijgt lichaamsoefeningen, goede manieren en een nieuwe look om het hart van Roxana te veroveren. Vervolgens lukt het Gargamel om een afspraak met Roxana te maken. Lolsmurf wordt vrijgelaten. Gargamel's huis wordt schoongemaakt en opgeruimd. Gargamel krijgt bezoek van zijn moeder. Ze geeft hem een liefdeselixir. Net op dat moment komt ook Roxana. Ze toont meer interesse in magie dan in Gargamel zelf. Vervolgens geeft hij ongemerkt het liefdesdrankje aan Roxana, waardoor ze bewusteloos valt. Wat later komt Adalbert langs, een jeugdvriend van Roxana. Hij kust haar waardoor ze weer bijkomt. Roxana is verliefd op Adalbert en gaat met hem mee. Gargamel is woest omdat hij weer alleen is en verjaagt de Smurfen. Azrael drinkt van het liefdeselixer en wordt verliefd op zijn baasje. Tenslotte wil Brilsmurf zijn liefde verklaren aan Smurfin maar deze heeft er geen zin in.