Wikia

Gargamel's zoektocht is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Lolsmurf haalt allerlei flauwe grappen uit met de Smurfen. De Smurfen zijn erg boos op hem. Ondertussen heeft Gargamel last van een muis. De muis rent zijn holletje in. Gargamel wil hem grijpen, maar de muis is hem te slim af en Gargamel knalt met zijn hoofd tegen de muur. Hij is erg kwaad. Ondertussen komen de Smurfen klagen bij Grote Smurf over Lolsmurf. Later vertelt Grote Smurf dat eens in de 500 jaar het dorp vernietigd zal worden, en Gargamel de Smurfen dus makkelijker kan grijpen. Het zou binnenkort wel eens kunnen gebeuren. Brilsmurf komt eraan in zijn detective-pak en zegt dat hij Gargamel wel in de gaten zal houden. Hij wil dit doen met zijn nieuwe boek, maar de bladzijden zijn allemaal aan elkaar geplakt door Lolsmurf. Ondertussen lopen Gargamel en Azraël door het bos. Ze willen het Smurfendorp vinden. Brillie en Klungel bespioneren de twee om ervoor te zorgen dat ze het Smurfendorp niet kunnen vinden. Gargamel en Azraël lopen langs een waterval. Ondertussen bespiedt Lolsmurf hen ook, maar hij wil grappen uithalen. Hij gooit een potje op Gargamels hoofd met daarin een kaartje. Gargamel kijkt op het kaartje, dat zogenaamd de weg naar het Smurfendorp vindt. Gargamel denkt dat dit kaartje hen ook de echte weg wijst, maar wat hij echter niet weet, is dat dit een grap is van Lolsmurf die hen juist de verkeerde weg inleidt zodat je er nooit komt. Brillie en Klungel zijn intussen naar Lolsmurf gegaan. Lolsmurf vertelt dat hij een grote grap uithaalt. Later lopen Gargamel en Azraël langs allerlei vulkanen, en later komen ze in een grot waar een draak woont. Als ze de draak in de gaten krijgen, rennen ze snel de grot uit. Brillie, Klungel en Lolsmurf zitten nog altijd naar hen te gluren. Nog altijd denkend dat ze naar het Smurfendorp lopen maken Gargamel en Azraël een soort katapult. Als ze erin zitten, rent Lolsmurf ongemerkt op de katapult af, en maakt wat touwtjes in de war. Gargamel en Azraël vuren zichzelf af, maar in plaats van dat ze over het gat vliegen, vallen ze echter in het gat. Later lopen Gargamel en Azraël door een zandvlakte, maar dan komen ze bij een grote zee. Ze weten niet hoe ze die moeten oversteken, maar dan ziet Gargamel een vlot liggen (gemaakt door Lolsmurf). Ondertussen proberen de Smurfen hun dorp veilig te maken, zodat het binnenkort toch niet wordt vernietigd. Lolsmurf, Brillie en Klungel komen terug. De Smurfen zijn verbaasd dat ze zo snel al terutgzijn. Klungel zegt dat Gargamel hun dorp niet kon vinden dankzij Lolsmurfs grappen. Ondertussen moeten Gargamel en Azraël een hevige storm op zee doorstaan. Ze zien een haai en zijn daar erg verbaasd over. Door een grote vloedgolf spoelen de twee aan op land. Maar later komt er weer een golf die de twee weer mee laat gaan. Ondertussen ziet Grote Smurf dat het dorp bijna kapot zal gaan. Maar hij ziet ook dat de Smurfen een feestje bouwen. Hij vraagt wat ze aan het doen zijn. Hippe zegt dat ze dankzij Lolsmurfs grappen Gargamel nooit meer zien. Maar dan komen er allerlei regenboogkleuren die het dorp verlicht zodat zehet van verren zien. Grote Smurf zegt dat ze het bos in moeten vluchten. Brillie zegt dat ze Gargamel nooit meer zullen zien, maar plots zijn Gargamel en Azraël in het dorp aangekomen. Gargamel vangt alle Smurfen. Zijn zoektocht is eindelijk voorbij! Alleen Lolsmurf is nog vrij. Gargamel ziet hem zijn huis ingaan en haalt het dak eraf. Hij ziet een cadeautje en maakt het open. Het cadeau ontploft. De ontploffing is zo sterk dat Gargamel en Azraël het dorp uitvliegen. Ze komen terecht op een tak van een boom, en vallen naar beneden. Ondertussen bevrijdt Lolsmurf de Smurfen en wordt zijn huis gemaakt. De Smurfen zijn weer gered voor 500 jaar.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Fred Butter
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Opasmurf - Jan Wegter