Wikia

Gargamel's reus is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel werkt aan een nieuw plan om de Smurfen te vangen, en enkele Smurfen bespioneren hem achter een struik. Hij graaft zand voor een reus. Terug in zijn kasteel heeft hij een reus van zand gemaakt. Nu nog een toverspreuk en zijn reus komt tot leven. Enkele Smurfen zitten hem ook vanaf hier te bespioneren. Maar Azraël ziet de Smurfen rent rent erop af, maar Stoere Smurf weet zijn medesmurfen gelukkig te redden. Azraël blijft ze nog volgen. De Smurfen rennen een boom in, maar Stoere blijft staan. Hij heeft het lef om met Azraël te vechten. Potige Smurf weet zeker dat het zo niet goed af zal lopen met Stoere, dus lokt hij Azraël. Azraël komt met zijn kop terecht in de boom. De Smurfen zijn gered. Later zijn de Smurfen terug in het dorp en vertellen Grote Smurf wat er is gebeurd. Ondertussen zoekt Gargamel ingrediënten voor zijn toverdrank om de reus levend te maken. Ondertussen liegt Stoere het hele verhaal tegen de andere Smurfen, die het geloven. Maar Potige Smurf zegt dat het allemaal anders gegaan was. De Smurfen lopen bij Stoere weg. Stoere wil bewijzen dat hij Azraël aankan. Ondertussen onweert hij bij Gargamel. Gargamel heeft een vlieger aan de reus vastgebonden. Als de vlieger door de bliksem getroffen wordt, zal de reus gaan leven. Gargamel spreekt een toverspreuk uit, en de vlieger wordt door de bliksem getroffen. Dus de reus leeft. De reus is best vriendelijk tegen Gargamel. Ondertussen ontdekken de Smurfen dat Stoere weg is gelopen om met Azraël te vechten. Grote Smurf zegt dat ze meteen naar Gargamel moeten gaan. Ondertussen wil Gargamel zijn reus gebruiken om de Smurfen te vangen. Ondertussen lopen Stoere en Azraël elkaar tegemoet. Ze willen vechten. Azraël geeft Stoere een flinke dreun voor zijn hoofd. Stoere ligt knock out, maar dan komt Gargamel met zijn reus. Azraël wordt bang en rent per ongeluk tegen een boom aan. Nu ligt hij ook knock out. De reus gooit wat water over Stoere. Stoere Smurf ziet Azraël op de grond liggen en denkt dat het Azraël heeft verslagen. Hij neemt hem mee naar het dorp. Gargamel ziet ziet en beveelt zijn reus Stoere Smurf te volgen. Ondertussen zoeken de anderen naar Stoere. Ze vinden hem net Azraël. Azraël komt weer bij en probeert Stoere te vangen. Gargamel en reus reus stampen de Smurfbessenstruiken kapot. De Smurfen rennen weg. Ze moeten de anderen waarschuwen. Later zijn ze terug in het dorp. Gargamel en de reus komen er ook. Knutselsmurf schiet allerlei gebakjes van Smulsmurf naar de hoofden van de reus en Gargamel. De reus vindt het lekker en eet het op, maar Gargamel niet. Potige Smurf beschuldigt Stoere ervan dat Gargamel in het dorp is aangekomen. Stoere loopt boos weg en komt voor de reus te staan. Gargamel beveelt de reus Stoere Smurf plat te stampen, maar de reus vindt Smurfen lief. Stoere gooit een steen op de voet van de reus, en de reus holt samen met Gargamel gillend van de pijn naar Gargamel's kasteel. De reus valt op Gargamel's kasteel, en Gargamel valt in de modder. De Smurfbessenstruiken zijn helemaal platgestampt. De reus komt bij de Smurfen. De Smurfen vergeven de reus dat hij per ongeluk hun Smurfbessenstruiken plat heeft gestampt. De reus plant nieuwe Smurfbessenstruiken en maakt nieuwe huisjes. Als beloning krijgt de reus een taart van Smulsmurf.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Stoere Smurf - Arnold Gelderman
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten