Wikia

Gargamel's nieuwe baan

Gargamel's nieuwe baan is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Greintje vindt het leven bij Gargamel maar niks. Gargamel heeft een ijzeren uitvinding gemaakt waarmee hij heel hoog kan komen en dus ook het Smurfendorp kan vinden. Ondertussen zijn de Smurfjes, Grote Smurf, Brilsmurf en Smurfin in het bos zaadjes aan het planten. Dan zien ze hun goede vriend prins Theodoor. Die heeft een nieuwe tovenaar nodig voor zijn koninkrijk. Ooit was dat Morlok, een slechte tovenaar die prins Theodoor van de troon wilde stoten, maar de Smurfen hebben Morlok tegen gehouden. Prins Theodoor heeft ook een tovenaar nodig omdat de kippen geen eieren meer leggen, en de boeren nu radeloos zijn. Prins Theodoor vraagt of Grote Smurf het kan zijn, maar die moet voor zijn Smurfjes zorgen. Hij heeft wel een toverspreuk voor de kippen. Hij zal eraan beginnen als hij in het dorp terug is. Als de Smurfen terug willen gaan naar hun dorp, verschijnt Gargamel in zijn nieuwe uitvinding. De Smurfen maken zich uit de voeten en strooien de zaadjes van de planten op de grond. Gargamel struikelt hierdoor. Hij is woedend en wil weg bij de Smurfen. Maar dan ziet hij een papiertje waarop staat dat prins Theodoor een tovenaar nodig heeft. Gargamel ziet dit als zijn kans om van de Smurfen af te komen. Later komt hij thuis met het papiertje en laat het aan Greintje zien. Die weet niet of het zover zou komen. Ondertussen zijn in het kasteel van prins Theodoor allemaal tovenaars geweest, maar al hun spreuken zijn mislukt. Er is nu nog één kandidaat: Gargamel en zijn leerjongen Greintje. Gargamel’s toverspreuk lukt ook niet, maar prins Theodoor vindt het wel het mooiste wat hij heeft gezien. Dus krijgt Gargamel een nieuwe baan. Later horen Potige Smurf, Dichtersmurf en Klungelsmurf de stem van Gargamel. Achter een struik bespioneren ze Gargamel. Ze zien mensen die Gargamel’s spullen naar een koets brengen. Gargamel en zijn helpers gaan weg. Gargamel krijgt een nieuwe baan als tovenaar bij prins Theodoor. De koets rijdt weg. Ondertussen gaan Smurfin en de Smurfjes naar prins Theodoor om de eierlegspreuk, die nu klaar is, te brengen. Ze vliegen weg op Ooievaar. Dan komt Dichtersmurf eraan en die zegt tegen Grote Smurf dat Gargamel voor goed vertrokken is. Ondertussen is Gargamel aangekomen in het kasteel van Prins Theodoor. Hij heeft het er veel beter dan voorheen. Dit is wat hij wilde. Greintje heeft lekker eten en Azraël ook. Later ontmoet Gargamel Morlok. Morlok zegt dat hij als Gargamel hulp nodig heeft hem kan helpen. Hij zegt ook dat hij alle toverspreuken uit zijn hoofd kent, maar dit is gelogen. Hij wil eigenlijk dat Gargamel weggestuurd wordt. Gargamel vindt Morlok ook een eikel, maar hij zegt dat niet. Dan komt er een helper van prins Theodoor en zegt tegen Gargamel dat prins Theodoor zijn hulp nodig heeft. Ondertussen vieren de Smurfen in Gargamel’s kasteel feest omdat hun grootste vijand weg is. Ze hoeven nooit meer bang te zijn voor Gargamel. Ondertussen komen Smurfin en de Smurfjes aan bij het kasteel van prins Theodoor. Ondertussen vraagt prins Theodoor Gargamel voor zijn eierlegspreuk. De tovenaar zegt dat hij het wel kan, maar eigenlijk kan hij het niet. Als Gargamel en Greintje weglopen vraagt Greintje of ze niet beter aan Morlok kunnen vragen hoe de spreuk werkt, maar Gargamel wil niks met Morlok te maken hebben. Ondertussen bereiden de Smurfen in het dorp zich voor op een afscheidsfeestje voor Gargamel. Maar dan komt Brilsmurf met het papiertje van prins Theodoor. Gargamel is naar prins Theodoor gegaan. Dus zijn Smurfin en de Smurfjes in groot gevaar. Ondertussen komen Smurfin en de Smurfjes op het kasteel van prins Theodoor. Ze kijken door een kamer en zien Gargamel, die bezig is met zijn eierlegspreuk. Gargamel ziet hen ook. Snel rennen Smurfin en de Smurfjes weg. Door de Smurfen is Gargamel afgeleid en zo mislukt zijn spreuk. Hierdoor begint het hevig te regenen, maar in plaats van water komen er eieren uit de lucht. Het regent eieren. Prins Theodoor komt ook onder de eieren te staan en gaat boos naar Gargamel. Gargamel zegt dat hij het zal verbeteren en doet wat bij de toverdrank in. Nu regent het kippenveren, en prins Theodoor is daar allergisch voor. Ondertussen komen de Smurfjes en Smurfin binnen in het kasteel. Ze ontdekken dat prins Theodoor Gargamel als zijn tovenaar heeft aangenomen. Ondertussen zijn Grote Smurf en Brilsmurf op Puppie op weg naar prins Theodoor’s kasteel. Ondertussen heeft prins Theodoor genoeg van Gargamel en Greintje. Hij wil ze weg hebben, maar Gargamel smeekt om één kans. Hij belooft dat hij alle rotzooi die hij heeft veroorzaakt met een toverspreuk op zal ruimen. Prins Theodoor geeft hem nog één kans, maar dit is dan ook echt de laatste. Gargamel is hier blij mee. Later geeft Morlok de toverspreuk aan Gargamel. Hij gaat terug naar zijn kamer. Intussen zijn de Smurfjes en Smurfin ook in die kamer aangekomen. Maar dan komen Gargamel en Greintje ook in de kamer. Gargamel grijpt Smurfin en de Smurfjes en stopt ze in een kooi. Dan komt prins Theodoor en die vraagt wat Gargamel bij zich heeft. Gargamel zegt dat het muizen zijn. Later komen Gargamel en Greintje in een andere kamer. Gargamel laat de Smurfen aan Greintje zien en gaat werken aan zijn toverspreuk. Ondertussen zijn Grote Smurf, Brillie en Puppie dichtbij het kasteel van prins Theodoor. Ze horen dat Gargamel is aangenomen als tovenaar voor de prins. Ondertussen mislukt Gargamel’s toverspreuk voor de derde keer. Morlok komt per ongeluk vrij in plaats van dat de rommel is opgeruimd. Morlok’s plan is bijna geluk. Hij moet alleen nog het koninkrijk van prins Theodoor overnemen. Ondertussen komen Grote Smurf en Brilsmurf binnen bij prins Theodoor. Ze vragen waar Smurfin en de Smurfjes zijn en of ze naar Gargamel mogen. Grote zegt dat hij alles onderweg wel uit zal leggen. Ondertussen heeft Morlok Gargamel en Greintje vastgebonden. Nu veranderd hij prins Theodoor en iedereen die hem helpt met zijn werk (behalve Gargamel en Greintje) in schapen. Ondertussen lopen Grote en Brillie met prins Theodoor naar de kamer van Gargamel. Prins Theodoor veranderd ook in een schaap en de twee Smurfen zijn daar verbaasd over. Morlok jaagt de schapen op en Grote en Bril komen in Gargamel’s kamer. Iedereen zit nu in de problemen. Grote Smurf en Brilsmurf maken nu een toverspreuk om alles weer normaal te maken. Prins Theodoor en zijn helpers worden weer zichzelf. Morlok is uitgeschakeld. Gargamel en Greintje zijn intussen vrijgekomen. Gargamel grijpt Grote Smurf en Brilsmurf, maar prins Theodoor redt hen. En de Smurfjes en Smurfin zijn ook vrij. Intussen wordt Gargamel teruggestuurd naar zijn eigen kasteel. Zijn leven is nu niet meer zo modern. Als welkomstgeschenk krijgt Gargamel een cadeau dat in zijn gezicht ontploft van de Smurfen.

Cast (NL)Edit

  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden
  • Azraël - Fred Butter
  • Puppie - Eddy van der Schouw
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer