Wikia

Gargamel's liefje is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Kleermakersmurf heeft het té druk met zijn werk. Ondertussen wil Greintje vissen, maar dat mag niet van Gargamel. Gargamel gaat weer eens op Smurfenjacht, en Azraël en Greintje gaan mee. Ondertussen is Kleermakersmurf niet goed gehumeurd, omdat hij het zo druk heeft. Later, als Kleermaker werkt in zijn huis, komt Knutselsmurf met een machine waarmee Kleermakers werk zo mee geklaard is. Kleermaker is erg verbaasd over de machine, en de andere Smurfen zijn er blij mee. Ondertussen moet Greintje een gat graven in het bos. Dit wordt Gargamels nieuwe val. Ondertussen zit Kleermaker te dammen met Brillie. De Smurfen laten intussen hun kapotte kleren maken met Knutsels machine. Ze blijken Kleermakers hulp niet meer nodig te hebben. Later, wanneer de Smurfen voetballen, zijn de kleren van enkele Smurfen kapot, meer Kleermaker wil ze niet helpen. Hij denkt dat hij niet gewardeerd wordt door Knutsels machine. Ondertussen berooft de gemene heks Evelyn de bakker in het mensen dorp en andere mensen van hun geld. Dan rijd ze door richting het bos. Ondertussen lopen wat Smurfen door het bos, en duiken Gargamel, Greintje en Azraël onder in hun Smurfenval. De Smurfen lopen verder, en dan duikt Gargamel op. Gargamel heeft de Smurfen gegrepen, maar dan komt Evelyn eraan. Die botst tegen Gargamel op, en Gargamel verliest de Smurfen uit zijn handen. Vervolgens rennen de Smurfen weg en ziet Gargamel Evelyn. Hij wordt opeens smoorverliefd op haar. Gargamel en Evelyn maken kennis met elkaar, en Gargamel neemt haar mee naar zijn huis. Als ze daar zijn is Evelyn verbaasd dat Gargamel in zo'n krot woont. Gargamel zegt dat het maar tijdelijk is, wat helemaal niet waar is. Hij vertelt ook over een spreuk om goud te maken. Daarvoor heb je zes Smurfen nodig. Evelyn vraagt wat een Smurf is, en Gargamel vertelt erover. Snel doet Evelyn alsof ze ook heel verliefd is op Gargamel. Ze stuurt hem op jacht om Smurfen te vangen. Gargamel wil natuurlijk alles voor Evelyn doen, dus gaat hij eropuit om Smurfen te vangen. Hij vraagt of hij haar toversraf mag lenen, en dat mag. Later komt Gargamel bij enkele Smurfen in het bos. Hij gebruikt de toverstaf van Evelyn, maar die gaat al snel stuk. Gargamel heeft alleen Brillie en Klungel kunnen vangen. Later komt Gargamel tertug bij zijn kasteel. Hij laat de twee gevangen Smurfen zien aan Evelyn, die boos is omdat haar staf stuk is. Ze stuurt Gargamel eropuit om meer Smurfen te vangen. Ondertussen komen enkele Smurfen aan bij Kleermaker. Ze vertellen dat Gargamel Klungel en Brillie te pakken heeft. Grote Smurf is er niet, dus moet Kleermaker de leiding nemen. Hij rent samen met de anderen snel naar Gargamels kasteel. Ondertussen gaan Gargamel en Evelyn er samen opuit om de Smurfen te vangen. Gargamel is zó verliefd op Evelyn. Hij geeft haar een knuffel. Hierdoor vallen ze echter om en zien de Smurfen de twee. De Smurfen rennen snel weg, maar Evelyn heeft er al wat te pakken. Alleen Kleermaker en Knutsel zijn nog over. Brillie en Klungel zijn nog in Gargamels kasteel, dus Evelyn heeft nu precies zes Smurfen om goud te maken. Evelyn wordt boos op Gargamel en zegt dat ze hem niet meer nodig heeft. Gargamel is niet boos, maar is nog steeds smoorverliefd. Kleermaker en Knutsel moeten snel iets bedenken om de Smurfen te redden. Later stopt Evelyn de gevangen Smurfen in een kooi (waar Brillie en Klungel ook inzitten), en rijdt weg in haar koets. Terug in haar kasteel laat Evelyn haar wezel een brief naar Gargamel brengen. Ondertussen komt Gargamel thuis. Evelyn's wezel komt binnen, legt de brief van Evelyn vlak voor Gargamel en Greintje neer op de grond, en gaat weer weg. Greintje leest de brief voor. Er staat in dat Evelyn Gargamel zogenaamd "ontzttend mist" en dat ze "wil" dat hij weer terugkomt, en de formule om goud te maken meeneemt. Gargamel weet echter niet dat Evelyn alleen de formule wil hebben, en voor de rest niets. Later heeft Gargamel zijn "mooiste" kostuum aagetrokken. Hij doet ook een pruik op, zodat hij er wat jonger uitziet. Kleermakersmurf en Knutsel staan intussen te kijken. Gargamel gaat in een kar zitten die, met tegenzin, door Greintje getrokken wordt. Kleermaker en Knutsel duiken snel in een pot die ook op de kar staat. Gargamel doet bloemen in de pot, en loopt ermee het kasteel van Evelyn binnen. Evelyn doet open. Gargamel komt binnen. Evelyn gooit, zonder dat Gargamel het doorheeft, de pot met bloemen stuk. Kleermaker en Knutsel kruipen onder Gargamels pruik, die ook op de grond is gevallen. Maar de wezel van Evelyn merkt dat Kleermaker en Knutsel ondwer de pruik zitten, dus Kleermaker en Knutsel schuilen snel onder de tafel. Kleermaker pakt een draad en naait hiermee Gargamels kostuum stuk. Later is dan ook Gargamels onderbroek te zien. Gargamel merkt het en ziet Kleermaker en Knutsel. Knutsel spant het draad om Gargamels benen heen. Gargamel wil Knutsel vangen, maar valt om en komt zo met een geweldige klap op de tafel terecht. De kooi met Smurfen valt om, en het deurtje gaat open. Kleermaker gooit een net op Evelyn, die er niet meer uit kan komen. De Smurfen rennen snel weg, en Gargamel probeert hen te raken met Evelyns toverstaf, maar de Smurfen zijn al het kasteel uit gerent. Evelyn en Gargamel hebben nog een appeltje met elkaar te schillen. Evelyn, die uit het net is gekomen, schiet met de toverstaf op Gargamel. Schreeuwend rent Gargamel het kasteel uit. Ondertussen zijn de Smurfen blij met Kleermaker. Ze besluiten Knutsels machine te vergeten en al het werk gewoon aan Kleermaker te leveren.

Cast (NL)Edit

  • Gargamel - Paul van Gorcuym
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Kleermakersmurf - Dieter Jansen
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart