Wikia

Een valse vogel

Een valse vogel is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfjes worden laat wakker, terwijl ze aan Grote Smurf hadden belooft om met Babysmurf te gaan picnicken. Grote is daar boos over. Het is een rommeltje in het clubhuis van de Smurfjes, omdat Natuursmurf té veel diertjes mee had genomen om te logeren. Grote vindt dat de diertjes het huis uit moeten. Dus doet Natuur dat maar. Ondertussen heeft Gargamel een nieuw plan om de Smurfen te vangen. Hij verandert zichzelf in een zwarte vogel. Greintje vindt het een zinloos plan en maakt zelf een drankje om Gargamels brein in een vogelbrein te veranderen. Ondertussen vindt Natuursmurf een ei waar een klein vogeltje in blijkt te zitten. Die neemt hij wél mee naar het clubhuis. Nu wil Natuur ook de mama-vogel hebben. Na dat het ei in het huis van de Smurfjes zit, gaat Natuur opzoek naar de mama-vogel. Hij vindt Gargamel, maar heeft het niet door omdat Gargamel tijdelijk een vogel is. Dekend dat hij de mama-vogel heeft gevonden, neemt Natuur Gargamel mee naar het dorp. In het clubhuis is het een drukte van jewelste. Moppersmurf moet het ei warmhouden, en Schildersmurf schildert een deur in het ei zodat de vogel weet waar hij uit het ei moet komen. Later maakt de mama-vogel bekend dat het Gargamel is. De Smurfen vluchten, maar Gargamel heeft de kleuters te pakken. Grote springt op Gargamel en kietelt hem met één van de vogelveren. Hierdoor laat hij echter de Smurfjes los, maar Grote gooit een doek naar beneden waaraan de Smurfjes zich vasthouden. Zo landen ze veilig. Ondertussen vliegt Gargamel in de richting van zijn kasteel. Greintje ziet hem aankomen en gooit zijn drankje op het hoofd van Gargamel. Gargamel wordt weer zichzelf en valt naar beneden. Grote Smurf weet te ontsnappen, en Gargamel krijgt ervan langs van de echte moedervogel.

Cast (NL)Edit

  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum