Wikia

Een reuze plaageest

EenReuzePlaageest1

De plaageest heeft taarten in de gezichten van de Smurfen gegooid.

EenReuzePlaageest2

Brillie schrikt van Azraël.

Een reuze plaaggeest is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Brilsmurf en Klungelsmurf worden achtervolgd door Azraël. Ze springen in de rivier om aan hem te ontsnappen waarna ze in een waterval belanden. Ze vinden een fles met een plaaggeest in die drie wensen voor iemand kan vervullen, op voorwaarde dat ze het toverwoord kennen. Ze nemen hem mee naar het dorp. De plaaggeest vraagt Grote Smurf of hij het toverwoord kent. Om hem te plagen tovert hij wortels op het gezicht van Grote Smurf. De andere Smurfen krijgen taartjes en emmers water over hun hoofd. Ze willen hem het dorp uit en vallen aan. Maar de plaaggeest laat de Smurfen achteruit lopen. Even later ontdekt Gargamel die plaaggeest. Hij vindt al gauw het juiste toverwoord 'Pompernikkelpikkel' en vraagt of de plaaggeest hem en Azraël naar het Smurfendorp kan toveren. De plaaggeest doet dit en Gargamel, Azraël en de plaaggeest komen in het dorp. Vervolgens vraagt hij om alle Smurfen te vangen. De smurfen ontsnappen, maar dan doet Gargamel weer dezelfde wens. Grote Smurf en Brilsmurf zoeken naar het toverwoord. Gargamel vraagt de plaaggeest om ook hen te vangen. Maar de geest weigert doordat Gargamel zijn drie wensen al gedaan heeft. Grote Smurf heeft intussen het toverwoord 'Pompernikkelpikkel' gevonden en laat de plaaggeest een eerste wens vervullen. Gargamel en Azraël worden zo klein als een Smurf. Ze worden verjaagd uit het dorp. Grote Smurf doet een tweede wens. De plaaggeest moet alle plagerijen ongedaan maken, waardoor alles weer normaal wordt. Ook Gargamel en Azraël krijgen hun normale grootte weer waarbij ze in een waterval terechtkomen. Vervolgens doet Grote Smurf zijn derde wens. Hij wenst dat de plaaggeest ophoudt met plagen. Hierdoor verdwijnt de plaaggeest en zijn de Smurfen voorgoed van hem verlost. Dan ziet Brilsmurf de Avondster. Hij zegt dat als je deze ziet, je een wens mag doen, waarna Moppersmurf zegt dat hij wensen haat. Dit vinden de anderen niet zo leuk.

Cast (NL)Edit

  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Azraël - Frans van Dusschoten