Wikia

Een onsmurfige vriend is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel is in het bos bezig met honing dat de bijen hebben. Hij heeft honing nodig voor een ding waar de Smurfen aan vastkleven. Dan kan hij ze pakken. Maar het ding komt per ongeluk vast te zitten aan Azraël. Gargamel en Greintje trekken samen aan Azraël, om hem los te krijgen. Dan ziet de boself Rokkel, die altijd grappen uit wil halen, zijn kans om een grap met Gargamel uit te halen. Hij knipt een stukje van zijn pij af, en smeert daar wat honing op. Dan gooit hij een bal tegen de bijenkorf aan. De bijen komen gelijk op de honing af. Azraël is intussen los gekomen. Gargamel, Azraël en Greintje rennen snel weg uit angst voor de bijen. Ze springen in het water. De bijen vliegen over het water heen. Ondertussen zijn de Smurfjes samen met Puppie lekker aan het spelen in het bos. Ze zijn in een karretje aan het rijden die Puppie trekt. Maar opeens valt er een emmer op Puppie’s kop waardoor hij niet meer ziet waar hij loopt. Zo slaat de kar ophol. De kar met de Smurfjes erin valt in het water. Rokkel komt erbij staan en lacht erom. De Smurfjes zijn eerst een beetje boos op hem, maar later willen ze vrienden met hem worden. Terug in het dorp hebben de Smurfjes Rokkel meegenomen. Ze willen een grap met Potige Smurf uithalen, die aan het gewichtheffen is. Rokkel kietelt Potige met een veertje. Potige laat zijn gewichtsding los, en begint te lachen. Het gewichtsding valt op zijn voet. De Smurfjes moeten hier ook om lachen, maar Rustige Smurf denkt daar anders over. Hij vindt dat Rokkel een naar gevoel voor humor heeft. Het gewichtsding rolt bijna op Babysmurf, maar Rustige weet het te stoppen. Later speelt Muzieksmurf op zijn trompet. Het klinkt nogal vals, dus Rokkel gooit een bal in de trompet. Muzieksmurf blaast de bal uit zijn trompet. De bal maakt de vaas van Smurfin stuk. Smurfin gaat huilend naar Grote Smurf. Die zal kijken wat hij kan doen. Hij gaat samen met Smurfin het laboratorium uit. Dan stapt Rokkel naar binnen en knoeit met een experiment van Grote Smurf. Dan gaat Rokkel weer weg en Grote Smurf en Smurfin komen binnen. Dan gaat het experiment fout en krijgt Smurfin een raar kapsel en Grote Smurf een rare baard. Dan zeggen de Smurfjes dat het eigenlijk hun fout is. Dan lopen Rustige en Potige boos met Rokkel bij Grote Smurf naar binnen. Grote Smurf zegt dat de Smurfjes niet meer met Rokkel mogen omgaan en praten. Het is later nacht geworden en nu legt Gargamel de honing in het bos. Rokkel heeft een plan om een grap uit te halen met Gargamel. Hij gaat naar het clubhuis van de Smurfjes en vertelt dit aan hen. Natuursmurf zegt dat ze niet met hem mogen omgaan. Maar als Rokkel vertelt dat hij een grap met Gargamel wil uithalen, willen ze toch wel. Later hebben ze allemaal touwen gespaand om een grap met Gargamel uit te halen. Dan komt Gargamel bij de touwen, maar hij wordt door een stuk hout weggeslagen. Maar dan verschijnt Azraël! Snel rennen de Smurfjes en Rokkel weg. Rokkel weet weg te duiken, maar het ziet dat zijn vrienden in groot gevaar zijn. Ze moeten wat doen. Rokkel haalt in het Smurfendorp snel hulp van Rustige Smurf. Ondertussen is Gargamel terug in zijn kasteel. Rokkel lokt Gargamel en Greintje steeds in de ketels. Nu is het Rustige’s kans om de andere Smurfjes te bevrijden. Rokkel komt bij de kooi staan om de Smurfjes te redden. Hij gaat ze redden! Maar dan zegt Greintje: “Oh, nee, dat gaat-ie niet!”. Met een bezem wil hij Rokkel van de tafel waar de kooi opstaan slaan. Maar hij slaat per ongeluk de kooi eraf. De Smurfjes zijn vrij en willen wegrennen, maar dan zien ze dat hun vriend Rokkel nog volop in de problemen zit. Gargamel grijpt Rokkel vast. De Smurfjes lokken Gargamel. Gargamel glijdt uit en laat zo Rokkel los. Rokkel gaat snel met de Smurfjes mee. Nog nooit had één van zijn grappen een goed einde gehad. Later zijn ze weer terug in het Smurfendorp. Rokkel geeft Smurfin bloemen en Grote Smurf een borstel. Ook geeft hij Brillie een veer waarmee je kan schijven, maar die spuit inkt en Brillie’s gezicht.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker