Wikia

Een moeder voor de Smurfen is een stripverhaal uit een vakantieboek of een tijdschrift.

VerhaalEdit

Wanneer enkele Smurfen in het bos zoeken naar salsaparilla, duikt Gargamel op. De tovenaar jaagt de Smurfen er weg. De Smurfen zien geen uitweg meer en springen in het water. Als ze er allemaal weer uitgkomen zijn ziet Brilsmurf smurfige bloemen. De Smurfen zien dat een vikingmeisje de bloemen aan haar moeder geeft, die er erg blij mee is. Het is vandaag toevallig moederdag en dat brengt de Smurfen op een idee. Het is bij hen nu ook moederdag! Ze gaan ook bloemen plukken en geven die aan Smurfin en Omasmurf, die er ook erg blij mee zijn. Wanneer de Oerdomsmurf aan Grote Smurf vraagt waarom ze geen moeder hebben, begint Grote Smurf te vertellen over moederdag. Smurfin zegt dat ze dan bloemen moeten gaan brengen naar Moeder Natuur, en daar zijn vele het mee eens. Een paar Smurfen gaan naar Moeder Natuur, die ziek is. Grote Smurf laat haar een drankje opdrinken die haar weer beter maakt, en dan maken de Smurfen en Moeder Natuur plezier met elkaar. Wanneer de Smurfen weer weggaan mogen ze allen één bloem plukken in de tuin van Moeder Naruur, en dat doen ze ook. Onderweg naar het dorp komen ze Gargamel weer tegen. De Smurfen gooien hun bloemen naar Gargamel toe, die zich prikt aan de doorns. De Smurfen kunnen ontsnappen en de rozen brengen Gargamel op een idee. Hij brengt ze naar zijn moeder, maar Gargamel krijgt stank voor dank; hij krijgt een klap met de bezemsteel omdat zijn moeder geen bloemen wil, maar distels, brandnetels en cactussen.